ŠKODA AUTO v rekordním roce dodala zákazníkům 1,04 milionu vozů

ŠKODA v roce 2014 dosáhla nového rekordního prodeje a poprvé ve své 119leté historii prodala více než 1 milion vozů. Celosvětové dodávky zákazníkům vzrostly v loňském roce o 12,7 procenta na 1 037 200 vozů (2013: 920 800). Tržní podíl na světovém trhu vzr

ŠKODA AUTO

„Značce ŠKODA se v roce 2014 i ve obtížných podmínkách dařilo a úspěšně pokračovala ve svém růstu,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „S novým prodejním rekordem, tedy s více než jedním milionem prodaných vozů za jeden rok, značka postoupila do ‚Ligy mistrů’ mezi velkými světovými automobilkami. Největší modelová ofenzíva v historii naší společnosti plynule nabývá na síle. Od roku 2010 jsme obnovili téměř celou modelovou paletu a rozšířili jí do nových segmentů. S našimi novými modely získáváme stále nové skupiny zákazníků. A tempo budeme zvyšovat i v příštích letech,“ dodává Winfried Vahland.

Rok 2014 byl pro českou automobilku opět ve znamení rozsáhlé modelové ofenzívy, zahájené před čtyřmi lety. „Obliba naší značky a našich modelů je vyšší než kdykoli předtím. Téměř ve všech regionech se nám podařilo zvýšit náš tržní podíl,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Řadu loňských novinek značky ŠKODA zahájila v březnu futuristická studie ‚ŠKODA VisionC’. V dalším průběhu roku 2014 následovaly modely Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři varianty Monte Carlo pro modelové řady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Tečku za loňským rokem udělala v listopadu nová ŠKODA Fabia.

V roce 2015 pokračuje modelová ofenzíva české automobilky vysokým tempem.

V polovině ledna dorazí k prvním prodejcům nová ŠKODA Fabia Combi. V únoru oslaví v Praze svou světovou premiéru nová ŠKODA Superb, která bude začátkem března představena také na autosalonu v Ženevě. Zahájení prodeje nové generace modelu Superb je plánováno na polovinu roku 2015. Nový model představuje pro českou automobilku začátek nové éry a tvoří dosavadní vrchol modelové ofenzívy značky ŠKODA.

V západní Evropě se značka ŠKODA v roce 2014 rozvíjela lépe než celkový trh, prodeje vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Tržní podíl vzrostl na 3,4 procenta (2013: 3,2 procenta). V prosinci dodala značka svým zákazníkům v západní Evropě 28 800 vozů (prosinec 2013: 31 300). Na druhém největším trhu, v Německu, zvýšila automobilka v roce 2014 své dodávky zákazníkům o 9,6 procenta na 149 500 (2013: 136 400) a opět posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii si ŠKODA polepšila o 15,1 procenta – 76 000 prodaných vozů představuje nový rekord v této ostrovní zemi. Dvouciferného růstu dosáhla značka také v Nizozemsku (18 600 vozů; plus 36,6 procenta), v Belgii (17 800 vozů; plus 15 procent), ve Španělsku (17 800 vozů; plus 32,5 procenta), v Itálii (14 200; plus 17,3 procenta), ve Švédsku (13 600 vozů; plus 10,5 procenta), v Irsku (6 300 vozů; plus 27,5 procenta) nebo v Portugalsku (2 400 vozů; plus 32,7 procenta).

Ve východní Evropě včetně Ruska dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům celkem 119 200 vozů (2013: 125 400). Tržní podíl značky vzrostl na 4,3 procenta z 3,9 procent v roce 2013. V prosinci dodala ŠKODA svým východoevropským zákazníkům 8 300 vozů (prosinec 2013: 12 300). V Rusku prodala ŠKODA za celý rok 84 400 vozů (2013: 87 500), tržní podíl vzrostl na 3,7 procenta (2013: 3,4 procenta). Dvouciferným tempem rostla česká automobilka v Rumunsku (7 300 vozů; plus 32,6 procenta), v Srbsku (5 200 vozů; plus 24,2 procenta), v Bulharsku (2 100 vozů; plus 20,4 procenta) nebo v pobaltských státech (5 400 vozů; plus 16,2 procenta).
Skvěle se ŠKODA v roce 2014 prezentovala ve střední Evropě: značka zaznamenala růst o 18,5 procenta na 149 900 vozů (2013: 126 500). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,9 procenta (2013: 19,1 procenta). Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje automobilky ŠKODA o 16,9 procenta na 70 200 vozů (2013: 60 000). Dvouciferný růst zaznamenala ŠKODA také v Polsku (46 700 vozů; plus 20,5 procenta), na Slovensku (16 400 vozů; plus 10,6 procenta), v Maďarsku (8 200 vozů; plus 12,7 procenta), ve Slovinsku (5 000 vozů; plus 38,1 procenta) nebo v Chorvatsku (3 400 vozů; plus 71,9 procenta).

Značného tempa růstu dosahuje ŠKODA v Číně, na celosvětově největším trhu značky. Za celý rok vzrostl počet dodávek zákazníkům o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281 400 vozů (2013: 227 000). V prosinci český výrobce počet dodávek zákazníkům dokonce více než ztrojnásobil na 30 800 vozů (prosinec 2013: 9 600 vozů) a dosáhl dosud nejlepšího měsíčního výsledku v Číně. Velmi dobře se v roce 2014 značce ŠKODA dařilo v Izraeli (15 100 vozů; plus 5,1 procenta), v Turecku (14 000 vozů; plus 9,4 procenta) nebo v Alžírsku (11 100 vozů; plus 21,2 procenta). V Indii dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům 15 500 vozů (2013: 22 600).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):

ŠKODA Octavia (389 300; +8,3 %)
ŠKODA Rapid (221 400; +113,3 %)
ŠKODA Fabia (160 500; -20,5 %)
ŠKODA Yeti (102 900; +24,8 %)
ŠKODA Superb (91 100; -3,5 %)
ŠKODA Roomster (29 600; -11,0 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 42 500; -6,0 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prosinci 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (35 100; +38,1 %)
ŠKODA Rapid (18 600; +49,7 %)
ŠKODA Fabia (9 700; -32,8 %)
ŠKODA Yeti (7 400; +9,4 %)
ŠKODA Superb (6 700; +30,7 %)
ŠKODA Roomster (1 900; -32,8 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 500; -17,0 %)