Jak běží vývoj nových automobilů, možná ještě rychleji běží změny na natuněných kárách. Dnes se ohlédneme trochu do minulosti a představíme vám vůz ŠKODA Superb Combi.

Kubiho „TUNING“

Představovat samotného Jakuba Leleka není snad třeba, i když většina ho zná jako „Kubiho“. Nejprvě měl Jakub vozy Škoda Fabia a Škoda Octavia druhé řady, ale jeho sen byl velký luxusní vůz. Proto si v roce 2010 pořídil nový Superb Combi.

ŠKODA Superb Combi

Základní přestavba trvala asi půl roku, ale jak je u tuningových aut zvykem, úpravy nikdy nekončí. Pod kapotou se skrývá dvoulitrový vznětový motor a s chipem od BT-Cimbu disponuje asi 150 kW. Další úpravy motorového prostoru jsou již jen díly lakované do žlutozelené barvy a polinkované pinstripingem.

Kubiho úpravy se zakládají na čistotě vozu, nízký podvozek a velká kola. Dvacetipalcové disky Schmidt XS5 jsou obuté do pneumatik Hankook 235/30 R20. Ta doplňuje vzduchový podvozek GAS v1 (snížení 100 mm – dolů i nahoru). Brzdy jsou použity z vozu ŠKODA Superb 3,6 (průměr 345 mm) lakované do žlutozelené barvy.

Nejméně změn dostála karoserie Superbu. Bílou barvu doplnily tmavší folie a lakovaná maska, difuzór se zrcátky do černého klavíru. Zadní části vozu též sluší koncový díl výfuku duplex ze ŠKODA Superb 3,6.

K větším úpravám došlo v interiéru, kterému vévodí sedačky Recaro z VW Golf R a volant z modelu Octavia RS třetí generace. Dále se v interiéru nachází černě a bíle lakované díly, pedály opět z VW Golf R a řada budíků pro měření tlaku v podvozku. O pohodu ve voze se stará autorádio Columbus s navigací.

… a co závěrem?

Jak víme, nyní už Kubiho Superb zase vypadá jinak, a kdo že je největším kritikem jeho projektů, on sám a maminka. A na co je pyšný na své „káře“? Hlavní důraz vždy klade na celkový vizuální dojem, a proto by rád poděkoval kamarádům a všem co ho v lásce k tuningu podporují.