Nová ŠKODA Superb je „ředitelským vozem“ závodu Tour de France 2015

Jen několik týdnů po uvedení na trh stojí nová ŠKODA Superb před svým velkým vystoupením. Jako oficiální „ředitelský vůz“ letošní Tour de France vplouvá nová vlajková loď značky ŠKODA do oslnivého světla reflektorů sportovního světa. ŠKODA AUTO je již po

ŠKODA Superb

Celkem čtyři vozy nové generace modelu ŠKODA Superb budou v akci při letošní Tour de France jako tzv. „Red Car“ – vůz ředitelství závodu. Vozidla byla včera na české ambasádě v Paříži předána organizátorovi závodu, Amaury Sport Organisation (A.S.O.). ŠKODA je od roku 2004 oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu Tour de France. Český výrobce automobilů poskytne v letošním roce k dispozici celkem 250 vozů – jde především o typy ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb.

Tour de France

„Uplatnění nového modelu ŠKODA Superb v roli ‚ředitelského vozu’ jej staví na velkolepé pódium,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za prodej a marketing. „Těší nás, že představíme naši novou vlajkovou loď v rámci tohoto fantastického sportovního podniku nejen mnoha milionům diváků na trase, ale i několik set milionů lidí, kteří budou sledovat závod v televizi nebo na internetu.“ Prodej nového modelu ŠKODA Superb odstartoval v polovině června na prvních trzích. Expresivním designem, impozantními technickými kvalitami a tou nejlepší nabídkou prostoru ve své třídě představuje zcela nově vyvinutá vlajková loď značky nová měřítka a udává revoluční tón designu značky. Na základě inovativní platformy MQB koncernu Volkswagen dosahuje špičkový model ŠKODA již ve třetí generaci nové úrovně na poli bezpečnosti, komfortu, konektivity a ekologie a posouvá se k horní hranici automobilové střední třídy.

„ředitelský vůz“

Jako oficiální „ředitelský vůz“ na čele pelotonu bude nová ŠKODA Superb viditelná všem fanouškům. Během Tour de France bude vůz sloužit vedení závodu jako „mobilní velitelské stanoviště“. Odsud rozsvítí ředitel Tour de France Christian Prudhomme každé ráno zelené startovní světlo, bude organizovat pohyb dopravy okolo pelotonu a permanentně komunikovat s traťovými komisaři. Navíc je „ředitelský vůz“ jediné vozidlo, které smí protnout cílovou pásku dané etapy společně s jezdci.

Díky té nejlepší nabídce prostoru ve třídě je nová ŠKODA Superb perfektní „ředitelský vůz“. Christian Prudhomme se může těšit na doslova královský prostor. Žádný vůz střední třídy nedisponuje takovým prostorem pro nohy jako nový Superb: 157 mm před koleny cestujících na zadních sedadlech – to je téměř dvakrát tolik, jako u nejbližšího konkurenta. Také prostor pro hlavu a šířka ve výši loktů jsou větší než u již dost prostorné předchozí generace.

Christian Prudhomme oceňuje mimořádnou prostornost vozu: „Miluji svůj vůz ŠKODA Superb. Je to fantastické auto. Gilles Maignan, můj řidič, měří 190 cm stejně jako já a přesto si mohu pohodlně sednout dozadu a dokonce si dát nohu přes nohu. Letos si užiji privilegia jet s touto novou generací a využívat novou komfortní výbavu,“ doplňuje.

Nový „ředitelský vůz“ ŠKODA Superb dostal pro Tour de France nový lak ‚červená Corrida‘ a motor 2.0 TDI/140 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

V interiéru „ředitelského vozu“ je instalována nová technika, mimo jiné čtyři rádiové kanály, přes něž se budou přijímat informace a vydávat pokyny. Technika může být pohodlně ovládána ze zadního sedadla, k tomu byla zvlášť pro tento účel instalována velká středová konzole uprostřed zadních sedadel. Červený Superb je vybaven panoramatickou prosklenou střechou otočenou o sto osmdesát stupňů, kterou je možné otevřít zezadu. Díky tomu může Christian Prudhomme vzadu stát a pohodlně sledovat dění na trati.

O výraznou vizuální prezentaci značky se na závodech bude v letošním roce starat rozsáhlá flotila vozů ŠKODA. Celkem se na Tour de France objeví okolo 250 aut – především vozy ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb. Flotila je po mnoho let jednou z hlavních součástí partnerství Tour de France. Během jejich téměř třítýdenního nasazení ujedou vozy okolo 2,8 milionů kilometrů. Od roku 2008 najela flotila vozů značky ŠKODA při Tour de France více než 30 milionů kilometrů. ŠKODA se přitom pyšní tou nejvyšší spolehlivostí, když dosud nedošlo k jedinému přerušení jízdy kvůli technické závadě.
ŠKODA je navíc na letošní Tour de France poprvé partnerem zeleného trikotu pro nejlepšího sprintera. Sponzoring etapového závodu Tour de France doplňují aktivity v digitálních médiích.

Cyklistika je pilířem sponzoringové strategie automobilky ŠKODA. Vedle Tour de France a etapového závodu ve Španělsku („Vuelta“) podporuje česká automobilka i další mezinárodní cyklistické závody a řadu národních a mezinárodních cyklistických akcí. Vedle toho patří jízdní kola a jejich příslušenství k rozšířené nabídce výrobků značky ŠKODA.

Podpora cyklistiky je důkazem neodmyslitelné vazby značky s jízdními koly. Výrobou jízdních kol odstartovali zakladatelé automobilky Václav Laurin a Václav Klement před 120 lety úspěšnou historii firmy.