ŠKODA AUTO staví v Mladé Boleslavi nové Emisní centrum. Automobilka ŠKODA investuje společně s koncernem Volkswagen více než 11 milionů euro do rozšíření Motorového centra, které bylo uvedeno do provozu v loňském roce. Otevření je plánováno na červenec 20

ŠKODA AUTO

Výstavba Emisního centra Jih začala na pozemku Technického vývoje ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi položením základního kamene za přítomnosti Dr. Welsche, člena představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, předsedy Odborů KOVO MB pana Jaroslava Povšíka, představitelů Technického vývoje ŠKODA AUTO a koncernu Volkswagen. Celková investice činí více než 11 milionů eur, do samotné stavby ŠKODA AUTO investuje 6,4 milionů eur, dalších téměř 5 milionů eur pak do technologií a zařízení pracovišť. Očekáván je také vznik nových pracovních míst.

„ŠKODA chce v následujících letech dále růst s novými modely,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje. „Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky ŠKODA. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje,“ říká Dr. Welsch.

Emisní centrum Jih se stane významnou součástí vývoje agregátů s přímou návazností na Motorové centrum, které funguje od září loňského roku. Společnost ŠKODA AUTO bude centrum využívat k měření emisí vozů nejen s benzinovými a dieselovými motory, ale i vozů s alternativními pohony a to s využitím nejmodernější měřicí techniky. Vlastní testování se bude provádět na dvou zcela nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět až 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena až na 25 měření. Bude zde možno simulovat teploty od -40°C až do +65°C.

Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí jsou základními prvky strategie společnosti ŠKODA AUTO, což jasně dokazuje i svými produkty. Například u nedávno představeného modelu ŠKODA Superb klesla díky novým motorům, snížené hmotnosti a optimalizované aerodynamice spotřeba i emise až o 30 procent v porovnání s jeho předchůdcem.

Individuální mobilita startuje u značky ŠKODA hodnotou od 79 g CO2/km s městským vozem ŠKODA Citigo G-TEC, poháněným zemním plynem. Celkem 31 variant modelů značky ŠKODA dosahuje emisí nižších než 100 g CO2/km, 103 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů ŠKODA GreenLine a Green tec jsou důležitým pilířem trvale udržitelné produktové strategie také modely s pohonem na zemní plyn. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Cesta společnosti ŠKODA AUTO je jasně definovaná: ekologická mobilita musí být také cenově dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí. S novou generací modelu ŠKODA Superb přešla značka koncem května v Evropě se svou celou modelovou paletou na motory splňující normu EU 6, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Všechny modely značky ŠKODA jsou k dostání s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory a to včetně systému start-stop a rekuperace brzdné energie.

Novým Emisním centrem ŠKODA AUTO opět posílí své vývojové kompetence. Domácí automobilka má čtvrté největší vývojové centrum v rámci koncernu Volkswagen a jedno z nejmodernějších v automobilovém průmyslu. ŠKODA AUTO je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj v současné době zhruba 1.700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů.

ŠKODA AUTO má ve vývoji a výrobě agregátů 116letou tradici. V roce 1899, tedy čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé firma Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A’. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu 7 koňských sil a o objemu 1.100 cm3.