ŠKODA v září pokles o 2,1 procenta

ŠKODA roste v západní i střední Evropě. Fabia a Superb liftback dosahují v západní Evropě vysokého růstu. Situace na trzích Číny, Ruska a východní Evropy nadále obtížná.

ŠKODA AUTO

ŠKODA v září 2015 dodala svým zákazníkům na celém světě 93 600 vozů. V porovnání se zářím minulého roku (95 600 vozů) to představuje pokles o 2,1 procenta. V západní a střední Evropě ŠKODA výrazně rostla. V Číně, Rusku a ve východní Evropě automobilka naopak pocítila dopady složité situace na trzích. Příznivému ohlasu se i nadále těší modely nové generace. Ze silné poptávky profitovaly v září zejména Fabia a Superb: v západní Evropě vzrostly prodeje modelu Fabia o 31,0 procent, prodeje modelu Superb liftback vzrostly o 122,1 procent.

„Velký zájem o nové automobily značky ŠKODA nás velice těší,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu, a dodává: „V souvislosti s příznivou situací na trhu přichází značce ŠKODA dostatečný počet objednávek ze západní a střední Evropy. Situace na automobilových trzích Číny, Ruska a východní Evropy je naproti tomu i nadále složitá. To se odráží i na našich prodejích v těchto regionech.“

V západní Evropě zvýšila ŠKODA v září své prodeje o 6,9 procent na 43 700 vozů (září 2014: 40 900). V Německu si značka polepšila o 7,7 procent na 15 300 vozů (září 2014: 14 200) a zůstává zde bezkonkurenčně nejsilnějším importérem. Dvouciferným tempem rostla ŠKODA na osmi západoevropských trzích: v Rakousku (2 200 vozů; plus 19,9 procent), Dánsku (1 600 vozů; plus 31,2 procent), Itálii (1 400 vozů; plus 13,9 procent), Švédsku (1 400 vozů; plus 13,9 procent), Španělsku (1 400 vozů; plus 16,1 procent), Norsku (600 vozů; plus 14,9 procent), Irsku (300 vozů; plus 45,6 procent) a Portugalsku (200 vozů; plus 24,1 procent).

V Rusku dodala ŠKODA v září na celkově silně klesajícím automobilovém trhu svým zákazníkům 4 600 vozů (září 2014: 7 300 vozů; mínus 37,0 procent). Ve východní Evropě mimo Ruska, se pro vůz značky ŠKODA v září rozhodlo 2 900 zákazníků (září 2014: 3 000; mínus 3,6 procent). V Srbsku (500 vozů; plus 28,8 procent) a v Bulharsku (300 vozů; plus 40,9 procent) dosáhla ŠKODA dokonce dvouciferného růstu.

Ve střední Evropě se dodávky vozů značky ŠKODA v září vyvíjely pozitivně: značka zde rostla o 11,2 procent na 13 300 dodávek zákazníkům (září 2014: 12 000). Na domácím českém trhu dodala ŠKODA svým zákazníkům 6 200 vozů. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to představuje nárůst o 6,6 procent. Dvouciferného růstu dosáhla mladoboleslavská automobilka v Polsku (3 900 vozů; plus 10,1 procent), Slovensku (1 700 vozů; plus 22,8 procent), Maďarsku (900 vozů; plus 28,4 procent) a Slovinsku (500 vozů; plus 21,9 procent).

V Číně dodala ŠKODA v září při velice napjaté situaci na trhu svým zákazníkům 23 800 vozů (září 2014: 24 900; mínus 4,2 procent). V Indii dodala ŠKODA svým zákazníkům 1 400 vozů (září 2014: 1 700; mínus 21,9 procent). V Austrálii rostla značka o 38,8 procent na 500 dodávek zákazníkům. Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v září 2015 (v kusech, zokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):

ŠKODA Octavia (36 400; +9,0 %)
ŠKODA Rapid (15 200; -30,4 %)
ŠKODA Fabia (19 600; +32,5 %)
ŠKODA Yeti (10 600; +8,5 %)
ŠKODA Superb (6 700; -20,7 %)
ŠKODA Roomster (600; -77,7 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 600; -3,6 %)