České automobilce ŠKODA se nadále daří

ŠKODA AUTO v prvních devíti měsících roku 2015 rostla se ziskem – rostly dodávky zákazníkům, tržby i provozní výsledek. Počet dodávek vozů značky ŠKODA vzrostl o 2,2 procenta na 791 500 vozů. Tržby do konce září zaznamenaly růst o 5,7 procenta na 9,3 mili

ŠKODA AUTO

České automobilce ŠKODA se nadále daří a roste se ziskem. Za prvních devět měsíců letošního roku vzrostl počet dodávek zákazníkům na celém světě o 2,2 procenta na 791 500 vozů. Ve stejném období vzrostly tržby o 5,7 procenta na 9,3 miliard eur. Provozní výsledek výrazně vzrostl na 734 milionů eur – v porovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje nárůst o 12,7 procenta.

„Dodávky vozů značky ŠKODA v uplynulých devíti měsících se vyvíjely příznivě a lehce překonaly vysokou úroveň stejného období loňského roku,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn. „Solidní růst tržeb a zisku dokazují, že naše atraktivní modelová paleta je na mezinárodním trhu i nadále úspěšná,“ dodává člen představenstva zodpovědný za oblast financí Winfried Krause.

Za prvních devět měsíců roku 2015 dosáhla společnost ŠKODA AUTO tržeb ve výši 9,3 miliardy eur. V porovnání se stejným obdobím minulého roku (leden až září 2014: 8,8 miliardy eur) to představuje nárůst o 5,7 procenta. Provozní výsledek vzrostl o 12,7 procenta na 734 milionů eur (leden až září 2014: 651 milionů eur). K tomuto nárůstu přispěly efekty modelového mixu a zlepšení materiálových nákladů. Provozní výsledek pozitivně ovlivnil i vývoj měnových kurzů.

Rentabilita tržeb ke konci září 2015 činila 7,9 procenta, byla tedy vyšší než loni, kdy činila 7,4 procenta. Čistá likvidita vzrostla o 32,3 procenta na 3,0 miliard eur. Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) dosáhly hodnoty 277 milionů eur (leden až září 2014: 362 milionů eur).

„ŠKODA nadále roste se ziskem,“ zdůraznil Winfried Krause. „Nárůst provozního výsledku je výrazem naší finanční solidnosti a síly,“ dodává Winfried Krause.
Pozitivní vývoj je důkazem finanční síly podniku a je finančním základem pro pokračování modelové ofenzívy značky ŠKODA, jejíž součástí je nyní i třetí generace modelu ŠKODA Superb. Ve třetím čtvrtletí letošního roku byla na trh postupně uváděna verze liftback; Superb Combi na první evropské trhy dorazil v září.