Jubileum společensky ekologického projektu automobilky ŠKODA „Za každý prodaný vůz v České republice jeden zasazený strom“: Od roku 2007 bylo v České republice díky společnosti ŠKODA AUTO vysazeno přes 500.000 stromků. Tento počet odpovídá počtu nových vozů značky ŠKODA, které byly v letech 2007 až 2014 prodány v České republice. Jubilejní strom vysadili žáci Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO v areálu hlavního výrobního závodu společnosti v Mladé Boleslavi.

‚Za každý prodaný vůz v České republice jeden zasazený strom’ – projekt s tímto názvem běží již od roku 2007. Dosavadní bilancí tohoto ekologického projektu společnosti ŠKODA AUTO je více než půl milionu nově zasazených stromků ve více než 50 městech a obcích České republiky. Jak se na advent sluší, je půlmiliontým stromkem stříbrný smrk, který ozdobí hlavní výrobní závod v Mladé Boleslavi.

„Péče o životní prostředí v České republice nám, jako domácímu automobilovému výrobci, leží na srdci,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „Projekt ‚Za každý prodaný vůz v České republice jeden zasazený strom’ je velmi úspěšný. Ve společné iniciativě automobilky a jejich zaměstnanců bylo za posledních devět let vysazeno půl milionu nových stromků. Tím společně s našimi zaměstnanci poskytujeme aktivní a pro všechny viditelný příspěvek k trvalému zachování životního prostředí. Každý jednotlivý strom je symbolem úspěchu značky ŠKODA,“ dodává Wojnar.

Od roku 2007 zvyšuje akce české automobilky podíl zeleně v zemi. Nově vysazené stromky pomáhají městům a obcím v celé České republice. Zvláštní důraz je přitom kladen na regiony, v nichž ŠKODA provozuje své výrobní závody. Jen v letošním roce bylo ve spolupráci s 22 lokálními partnery vysazeno 70.200 nových stromků – více než v kterémkoli roce předtím.

Od samého počátku se zaměstnanci výrobních závodů společnosti ŠKODA AUTO aktivně zapojují do realizace akce. Podílí se jak na vyhledávání vhodných lokalit, tak i na samotné výsadbě. Toto aktivní zapojení posiluje vztah zaměstnanců k místům, na kterých žijí a pracují. A to bylo od počátku důležitým cílem této akce.

Společensky ekologická akce je důležitou součástí široké společenské angažovanosti (Corporate Social Responsibility – CSR) české automobilky na svém domácím trhu. CSR společnosti je zaměřena na čtyři hlavní pilíře: dopravní bezpečnost, technické vzdělávání, podpora dětí a bezbariérová mobilita. Do této oblasti však patří i rozsáhlý ekologický management a aktivní podpora regionů, v nichž má ŠKODA své výrobní závody.