Nový rekord značky ŠKODA na českém trhu

› 73.927 nově registrovaných vozů ŠKODA v roce 2015 v České republice
› Značka ŠKODA roste na domácím trhu nepřetržitě 26 měsíců v řadě
› V pětici nejprodávanějších vozů na českém trhu opanuje značka ŠKODA první tři příčky s modely: Octavia, Fabia a Rapid
› Nová generace showroomů: ještě lepší služby a více individuální péče

ŠKODA Auto

Rok 2015 znamenal pro značku ŠKODA další výrazné posílení pozic na tuzemském trhu. Během uplynulých dvanácti měsíců bylo v České republice zaregistrováno celkem 73.927 nových osobních automobilů značky ŠKODA, což je o +15.836 vozů více než v loňském roce (2014: 58.091). To představuje meziroční nárůst ve výši 27,3 %, značka ŠKODA tak rostla více než celkový trh. Hodnota tržního podílu značky ŠKODA na domácím trhu činí 32 %.

I v posledním měsíci roku pokračoval dlouhodobý trend, který se promítnul do meziročního růstu. V prosinci si nový vůz ŠKODA pořídilo 5.763 zákazníků, tedy o 1.111 více než ve stejném období loňského roku (12/2014: 4.652). Stejně tomu bylo ve všech měsících uplynulého roku, což mimo jiné znamená, že značka ŠKODA roste na svém domácím trhu nepřetržitě již 26 měsíců v řadě. Rok 2015 byl pro značku ŠKODA výjimečný i v jiném ohledu. Mladoboleslavská automobilka během něj opakovaně překonávala své měsíční prodejní rekordy. Nakonec se stal prodejně nejúspěšnějším měsícem loňského roku červenec, během něhož si nový vůz značky ŠKODA zakoupilo 7.142 českých zákazníků.
V pětici nejprodávanějších modelů českého trhu má značka ŠKODA hned trojnásobné zastoupení zásluhou modelů Octavia, Fabia a Rapid. Nejprodávanějším modelem tuzemského trhu zůstává i nadále ŠKODA Octavia (24.346 kusů). Poměrně těsně ji následuje ŠKODA Fabia (20.434 kusů), která se v období červenec až říjen dokonce dostala na příčku nejvyšší. Pomyslnou třetí příčku zavírá ŠKODA Rapid (11.689 kusů).

„Rok 2015 se nesl ve znamení výrazného oživení domácího automobilového trhu. Jsem hrdý na to, že značka ŠKODA byla s 27procentním růstem hybatelem celého trhu,“ komentuje výsledky uplynulého roku Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Dařilo se všem našim modelovým řadám. Modely Octavia, Fabia a Rapid jsou v celkovém pořadí nejprodávanějšími vozy v ČR. Také modely Citigo, Yeti a Superb drží ve svých segmentech s náskokem první příčku. Naše nová vlajková loď, model Superb, pak vstoupila na trh s bezprecedentním úspěchem, prodeje vzrostly o 36,4 %. Nesmírně nás potěšily výsledky modelové řady Fabia, která zásluhou nárůstu o 133 % ve srovnání s loňským rokem překonala veškerá očekávání,“ dodává Luboš Vlček.

Rovněž v nabídce prodejních, servisních a finančních služeb učinila ŠKODA AUTO v roce 2015 výrazný kvalitativní pokrok, jehož pozitiva ocení všichni zákazníci. Prodejní síť značky, čítající v současnosti 184 prodejních a servisních míst, totiž prošla plánovanou modernizací. Od ledna 2016 zákazníci v showroomech naplno využívají nového korporátního standardu a těší se ještě vyšší úrovni kvality služeb i individuální péči.

„Značka ŠKODA si zároveň plně uvědomuje zodpovědnost pramenící z její silné pozice na našem trhu a nadále se aktivně snaží řešit všeobecná témata související s českým trhem osobních vozů. Patří k nim zejména přestárlý vozový park a vládní plán čisté mobility, jehož součástí je i širší uplatnění vozů s alternativním pohonem. Na tomto poli jsme uvedením modelu Octavia G-TEC výrazně zpopularizovali pohon na stlačený zemní plyn,“ uzavírá Luboš Vlček.