ŠKODA AUTO dodala v loni zákazníkům 1,06 milionu vozů

› Úspěch: ŠKODA AUTO zvýšila dodávky zákazníkům na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200; plus 1,8 procenta)
› Nejlepší prosinec všech dob: 86 600 vozů dodaných zákazníkům (plus 5,7 procent)
› Silný růst značky ŠKODA v západní a střední Evropě
› Nová vlajková loď je trefou do černého: ŠKODA Superb překonává očekávání
› Produktová ofenzíva SUV ve startovních blocích

ŠKODA AUTO

ŠKODA AUTO ve 120. roce existence společnosti dosáhla nového prodejního rekordu a podruhé za sebou prodala více než 1 milion vozů za jeden kalendářní rok. Celosvětové prodeje značky v jubilejním roce vzrostly o 1,8 procenta na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200). V prosinci ŠKODA AUTO zvýšila tempo a její celosvětové prodeje vzrostly o 5,7 procenta na 86 600 vozů (prosinec 2014: 81 900), čímž dosáhla nejlepšího prosincového výsledku v historii podniku. Teď připravuje ŠKODA další produktovou ofenzívu. Již v roce 2016 představí automobilka nový model SUV.

​„ŠKODA v roce 2015 v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu,“ řekl předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Moderní modelová paleta značky ŠKODA přesvědčila zákazníky po celém světě. Stále více se přitom daří získávat pro značku nové skupiny zákazníků atraktivním designem, nejaktuálnější technikou a mnoha praktickými výhodami vozů ŠKODA,“ dodává Maier. „Poté, co ŠKODA v uplynulých letech důsledně rozšiřovala a modernizovala modelovou paletu, běží teď na plné obrátky přípravy na další fázi modelové ofenzívy, v jejímž rámci ŠKODA mimo jiné posílí své zastoupení v segmentu SUV,“ říká šéf automobilky.

Rok 2015 byl pro českou automobilku opět ve znamení modelové a obchodní ofenzívy. V lednu vyjela k prvním prodejcům nová ŠKODA Fabia Combi. O pouhý měsíc později se v Praze konala světová premiéra nové generace modelu ŠKODA Superb. Od června byla nová vlajková loď značky ŠKODA postupně uváděna na jednotlivé trhy. „Nová ŠKODA Superb představuje dosavadní vrchol naší modelové ofenzívy. Tento vůz přivádí značku do nové dimenze, co se týče designu, techniky a komfortu. Těší nás, že poptávka zákazníků po modelu Superb výrazně překonává naše očekávání,“ řekl člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn. „Těší nás také, že na konci roku bylo ve spolupráci s naší obchodní sítí přebudováno již více než 1700 obchodních a servisních míst dle nového korporátního designu.“

V západní Evropě vzrostly prodeje modelu Superb v porovnání s předchozím rokem o 7,6 procenta, v Německu o 6,5 procenta. V České republice dodala ŠKODA svým zákazníkům o 42,8 procenta více vozů řady Superb.

V západní Evropě ŠKODA v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430 900 dodaných vozů. V prosinci dodala značka svým zákazníkům v západní Evropě 31 100 vozů (prosinec 2014: 28 800). Na svém druhém největším trhu Německu zvýšila automobilka v roce 2015 své dodávky zákazníkům o 6,2 procenta na 158 700 vozů (2014: 149 500) a opět tak posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Dvouciferný růst zaznamenala značka v Itálii (16 600 vozů; plus 16,8 procenta), Portugalsku (3 100 vozů; plus 30,7 procenta), Španělsku (22 100 vozů; plus 24,1 procenta), Švédsku (15 100 vozů; plus 10,9 procenta) a Irsku (7 900 vozů; plus 25,1 procenta).

Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala ŠKODA svým zákazníkům v roce 2015 celkem 32 700 vozů (2014: 34 700). Tržní podíl značky vzrostl na 7,5 procenta (2014: po 6,6 procentech). V prosinci dodala ŠKODA svým zákazníkům ve východní Evropě (bez Ruska) 2 700 vozů (prosinec 2014: 2 100). V Rusku dosáhly prodeje vozů značky ŠKODA za celý rok hodnoty 55 000 vozů (2014: 84 400), tržní podíl se zvýšil na 3,7 procenta (2014: 3,6 procenta). Dvouciferným tempem rostla ŠKODA v Rumunsku (9 000 vozů; plus 23,0 procenta), Srbsku (5 900 vozů; plus 14,4 procenta), v Bulharsku (2 600 vozů; plus 27,9 procenta).

V nejlepším světle se ŠKODA v roce 2015 předvedla ve střední Evropě: značka rostla o 14,8 procenta na 172 100 vozů (2014: 149 900). Tržní podíl značky přitom vzrostl na 20,9 procenta (2014: 20,0 procent). Prodeje značky ŠKODA na domácím českém trhu vzrostly dokonce o 21,1 procenta na 85 000 vozů (2013: 70 200). Rovněž dvouciferný růst zaznamenala automobilka na Slovensku (18 300 vozů; plus 11,3 procenta), ve Slovinsku (5 700 vozů; plus 13,9 procenta).

V Číně si značka ŠKODA udržuje stabilní odbyt. Za celý rok vzrostly prodeje v nejsilnějším trhu značky o 0,1 procenta na 281 700 vozů (2014: 281 400). V prosinci dodala automobilka svým zákazníkům 28 900 vozů (prosinec 2014: 30 800 vozů). Pozitivní vývoj zaznamenala ŠKODA v roce 2015 v Izraeli (17 800 vozů; plus 17,4 procenta) a v Turecku (22 200 vozů; plus 58,4 procenta). V Indii dodala ŠKODA v roce 2015 svým zákazníkům 15 800 vozů (2014: 15 500).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku):

ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %)
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %)
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %)
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %)
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %)
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 40 200; -5,5 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prosinci 2015 (v kusech, po jednotlivých modelech, +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):

ŠKODA Octavia (35 500; +1,2 %)
ŠKODA Rapid (15 100; -18,7%)
ŠKODA Fabia (14 800; +53,3%)
ŠKODA Yeti (8 500; +15,2%)
ŠKODA Superb (9 400; +39,7 %)
ŠKODA Roomster (200; -91,4 %)
ŠKODA Citigo (Prodej pouze v Evropě: 3 100; +21,8 %)