ŠKODA 4×4 Winter Discovery

› Nejbohatší paleta modelů s pohonem všech kol v segmentu kompaktních vozů a střední třídy: Kompaktní SUV ŠKODA Yeti, ŠKODA Octavia, ŠKODA Superb
› Prodeje vozů značky ŠKODA s pohonem 4×4 se v letech 2008 až 2015 ztrojnásobily
› 17 % prodaných vozů Octavia, Yeti a Superb v roce 2015 mělo pohon všech kol
› Široké spektrum: Celkem deset modelů s koncepcí 4×4
› Třída sama pro sebe s pohonem všech kol: ŠKODA Octavia 4×4, Octavia Combi 4×4, Octavia RS 4×4, Octavia Combi RS 4×4 a Octavia Scout
› Univerzální vůz do města i do terénu: ŠKODA Yeti 4×4, Yeti Outdoor 4×4 a Yeti Monte Carlo 4×4
› Výkonná vlajková loď: ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4
› Inovativní: Pohon všech kol prostřednictvím elektronicky řízené lamelové spojky

ŠKODA 4×4

V rámci největší modelové ofenzívy v historii značky si mladoboleslavská automobilka upevnila své postavení v segmentu vozů s pohonem čtyř kol. V současnosti má značka ŠKODA v nabídce deset modelů s pohonem 4×4. V segmentu kompaktních SUV zaujmou modely ŠKODA Yeti 4×4, Yeti Outdoor 4×4 a Yeti Monte Carlo 4×4 svou všestranností. V nižší střední třídě nabízí značka ŠKODA vozy s pohonem všech kol, které jsou pro ni klíčové: ŠKODA Octavia 4×4, Octavia Combi 4×4, Octavia RS 4×4, Octavia Combi RS 4×4 a Octavia Scout. Na vrcholu nabídky jsou provedení vlajkové lodě značky s pohonem všech kol ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4. ŠKODA tak v segmentu kompaktních vozů a střední třídy disponuje nejrozsáhlejší nabídkou modelů s pohonem 4×4 na trhu. V příštích letech značka ŠKODA svou pozici mezi výrobci vozů s pohonem všech kol ještě posílí. Bude se přitom soustředit na rozšiřování své nabídky v segmentu Sport Utility Vehicles (SUV).

Ye_4x4_0020

​„Paleta vozů značky ŠKODA s pohonem všech kol je dnes bohatší než kdykoli v minulosti,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Naše modely s touto koncepcí mají na úspěchu značky ŠKODA významný podíl. V letech 2008 až 2015 jsme ztrojnásobili prodeje vozů 4×4. V rámci modelové ofenzívy v blízké době rozšíříme nabídku našich modelů kategorie SUV,“ dodává Maier.

Od zahájení prodeje prvního modelu značky ŠKODA s pohonem všech kol v roce
1999 – vozu Octavia Combi 4×4 – dodala mladoboleslavská automobilka do konce roku 2015 svým zákazníkům více než 503 900 vozů 4×4, což představuje zhruba 16 % všech vozů Octavia, Yeti a Superb prodaných v tomto období.

V roce 2015 prodala značka ŠKODA na celém světě 67 500 vozů Yeti, Octavia a Superb s pohonem všech kol.

Prvním modelem mladoboleslavské automobilky sériově vybaveným pohonem všech kol byla v roce 1999 ŠKODA Octavia Combi 4×4. Po tomto modelu následoval v roce 2002 vůz Octavia 4×4 a v roce 2008 Superb 4×4. V roce 2009 byly na trh uvedeny vozy Superb Combi 4×4 a Yeti 4×4.

V letech 2013 až 2015 byly v rámci modelové ofenzívy ŠKODA modernizovány a přepracovány i modely s pohonem všech kol. Dnes ŠKODA nabízí deset modelových variant s pohonem všech kol.AY7U0573

Obzvláště silně se značka ŠKODA prezentuje v segmentu vozů 4×4 s karoserií kombi. Na šesti evropských trzích (ve Švýcarsku, Norsku, Rakousku, Polsku, Španělsku a Finsku) si značka ŠKODA modely Octavia Combi 4×4 a Superb Combi 4×4 udržuje vedoucí postavení ve třídě vozů s karoserií kombi a pohonem všech kol.

Nejmodernější technika pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou

Všechny aktuální modely značky s pohonem všech kol disponují nejmodernější technikou s elektronicky řízenou lamelovou spojkou nejnovější generace. Elektronicky řízený systém pohonu všech kol pracuje přesně a velice rychle. Řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro přední a zadní nápravu. Ztráta trakce je díky zásahům řídicí jednotky na základě aktuální jízdní situace téměř vyloučena. Při brzdění motorem nebo při nižším zatížení je poháněna pouze přední náprava, což snižuje spotřebu paliva.

Pohon všech kol nabízí řadu výhod. Proměnlivé rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu přináší vynikající trakci téměř na jakémkoli povrchu. Podstatně se zlepší záběr zejména na kluzkém povrchu, což ocení zejména řidiči jezdící s přívěsným vozíkem nebo obytným přívěsem. Usnadní se tím rozjíždění a souprava také lépe překonává stoupání. Při akceleraci vůz rychleji reaguje na stav vozovky. V souhře s asistenčními systémy jako ABS, ESC a EDS se zvýší i ovladatelnost vozu v mezních situacích. Vozy s pohonem všech kol tak zaručují vyšší bezpečnost a komfort.

ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4

Pohon všech kol u vlajkové lodi značky – u modelu Superb v karoserii liftback a kombi – je k dispozici se čtyřmi motorizacemi: 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW. Mimořádně atraktivní je kombinace pohonu všech kol a automatické převodovky DSG u motorů 2,0 TSI/206 kW a 2,0 TDI/140 kW.

ŠKODA Octavia 4×4, Octavia Combi 4×4, Octavia RS 4×4, Octavia Combi RS 4×4 a Octavia Scout

Pro verze Octavia i Octavia Combi je pohon 4×4 k dispozici pro tři vznětové motory (1,6 TDI/81 kW, 2,0 TDI/110 kW, 2,0 TDI/135 kW) a jeden zážehový motor (1,8 TSI/132 kW). Pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS se nabízí v kombinaci s agregátem 2,0 TDI/135 kW a automatickou převodovkou DSG.Oc_4x4_006

ŠKODA Octavia Scout je v nabídce výhradně s pohonem všech kol. Model s výrazným dobrodružně laděným designem je k dispozici se třemi motorizacemi: 2,0 TDI/110 kW, 2,0 TDI/135 kW a 1,8 TSI/132 kW.

ŠKODA Yeti 4×4, Yeti Outdoor 4×4 a Yeti Monte Carlo 4×4

Koncem roku 2013 byl model ŠKODA Yeti kompletně přepracován, a tak si upevnil významné postavení v segmentu kompaktních SUV. Tento univerzální a praktický vůz je k dispozici ve dvou variantách: jako elegantní ŠKODA Yeti do města nebo jako dobrodružně laděná ŠKODA Yeti Outdoor.

Pohon všech kol lze u modelu ŠKODA Yeti kombinovat se třemi motorizacemi: 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TDI/81 kW a 2,0 TDI/110 kW. Zážehový motor a silnější vznětový motor jsou v nabídce i v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Od roku 2014 je v nabídce také sportovně laděná ŠKODA Yeti Monte Carlo. Poznávací znamení: sportovní designové elementy interiéru a exteriéru, černá sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, střecha vozu a kryty vnějších zpětných zrcátek lakované černou barvou. Nabídka pohonu všech kol je k dispozici i pro variantu Monte Carlo.