Projev Bernharda Maiera, předsedy představenstva společnosti ŠKODA AUTO

Dobré ráno, vážené dámy a pánové,
srdečně Vás vítáme na stánku značky ŠKODA!
Jsme rádi, že jste tu dnes s námi. Pro celý tým zaměstnanců společnosti ŠKODA AUTO a samozřejmě i pro mne je dnešek zcela mimořádným dnem. Zde v Ženevě totiž odstartujeme SUV-ofenzívu značky ŠKODA.
Tu zde představuje naše studie pro Ženevu 2016, vůz „ŠKODA VisionS“.
Tento automobil je pro nás významným mezníkem. Je důkazem síly, která tkví v naší značce, ukazuje um škodováků a technický směr, kterým se budeme v budoucnu ubírat.
A ukazuje nám cestu do nových segmentů.
Ve druhé polovině letošního roku totiž představíme sériovou verzi našeho velkého SUV.SKODA-VisionS-20

Vážené dámy a pánové,
Rok 2015 byl pro značku ŠKODA opět rokem rekordním, s nezměněným tempem jsme odstartovali i do nového roku – a s touto dynamikou chceme pokračovat jak v prodejích, tak při rozvoji naší modelové palety.
Vytýčili jsme si přitom vysoký cíl: našim zákazníkům chceme v jednotlivých segmentech nabídnout vždy nejlepší package.
Říkáme, že ŠKODA představuje vždy „kus auta navíc“. Na tom jsme si vybudovali naši pověst.
Vůz značky ŠKODA dnes:
– přichází s nejlepší nabídkou prostoru ve svém segmentu,
– disponuje progresivní technikou
– a přesvědčí charakteristickým a nezaměnitelným designem.
Právě tyto kvality ztělesňuje studie VisionS.
Pohleďte na tyto jasné, precizní, pregnantní linie, výrazně tvarované plochy se zajímavou hrou světla a stínu nebo krystalické detaily, například na emblém značky.
To vše mimochodem také symbolizuje legendární český řemeslný fortel.
Právě tato tradice inspiruje i naše designéry. Ti zde design značky ŠKODA nově interpretují pro moderní vůz kategorie SUV.
A výsledek: mohutný vzhled, dynamičnost, kterou podtrhují hranaté tvary blatníků, výrazná maska chladiče a vysoko umístěné světlomety. Nová tvář, která vystupuje z davu.
A naši vývojáři opět prokázali svou kompetenci, pokud jde o optimální využití prostoru: VisionS nabízí při celkové délce 4,7 metru třetí řadu sedadel, čímž je ve svém segmentu neporazitelná.
Za chvíli sami uvidíte, že jsme tento prostor kvalitně zabalili. Výběr materiálů, tvarování povrchů a zcela nová ergonomie jsou důkazem vysokých nároků, které na interiér klademe.SKODA-VisionS-21

Dámy a pánové,
Novinkou je také to, že do našich vozů budeme ve vyšší míře implementovat i progresivní techniku.
Klademe přitom důraz na to, aby to byla technika pro lidi. Technika musí být užitečná. Avšak ne vše, co je díky záplavě novinek možné, je také nutno okamžitě realizovat. Zcela v duchu „simply clever“ proto vždy budeme klást otázku, jaká technika je pro sériové uplatnění zralá.
VisionS ukazuje, jak si to představujeme. A zde jsou stěžejní tato tří témata:
1. Mobilita musí být čistá. Studii VisionS jsme proto vybavili elektromotory a technologií plug-in-hybrid. Do roku 2019 nabídneme první vůz značky ŠKODA s touto technikou. O něco později přijde i první automobil s čistě elektrickým pohonem.
2. Chceme řidiči i pasažérům ve voze zpřístupnit takřka neomezenou nabídku informací a zábavy naší doby. To znamená: správné informace ve správný čas a na správném místě. Proto má řidič a spolujezdec, ale i všichni pasažéři svůj vlastní velký displej.
3. Jízda automobilem musí být bezpečnější – už dnes proto naše automobily vybavujeme mnoha asistenčními systémy, v tom budeme i nadále intenzivně pokračovat.
A nakonec: Připojování k internetu musí být rychlé a jednoduché.
Téma konektivita. Se systémy MirrorLink, Apple CarPlay a AndroidAuto jsme již před dvěma lety vyslali jasné signály. A další řešení budou následovat.
Ve voze VisionS je například ke každému sedadlu k dispozici i jeden Phonebox, propojující chytrý telefon s displejem ve voze a současně indukčně, tedy bezdrátově, telefon dobíjí.SKODA-VisionS-15

Vážené dámy a pánové,
Svět kolem nás se s rostoucí dynamikou mění. Naše značka bude s těmito změnami držet krok.
ŠKODA VisionS je předzvěstí nového, velkého SUV značky ŠKODA a současně ukazuje budoucnost značky.
Strategií ŠKODA 2025 stanovíme konkrétní milníky pro příští léta.
I nadále pro nás přitom platí, že automobil zůstane i nadále jádrem individuální mobility. Automobil nám ještě udělá velkou radost a pro nás ve společnosti ŠKODA AUTO zůstává nadále srdeční záležitostí.