› Nejlepší únor všech dob: ŠKODA překonala výsledky stejného měsíce minulého roku o 3,6 procenta
› Mezinárodní úspěch: ŠKODA si výrazně polepšila v Evropě i v Číně
› Špičkový ohlas: ŠKODA Fabia, Superb a Yeti s výrazným nárůstem

ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb

ŠKODA nadále udržuje vysoké tempo. V únoru vzrostly celosvětové prodeje o 3,6 procenta na 78 800 vozů (únor 2015: 76 000). Česká automobilka tedy prodala více vozů než v kterémkoli jiném únoru v historii firmy. Zejména v západní Evropě a v Číně zaznamenala značka značný nárůst. Dobře si i nadále vedou zejména dva nejnovější modely: ŠKODA Fabia si polepšila o 42,7 procenta a nová ŠKODA Superb o 65,7 procenta.

​„ŠKODA úspěšně vstoupila do nového roku,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „První dva měsíce podtrhly pozitivní vývoj značky. Vysoké poptávce se v celosvětovém měřítku těšily zejména naše nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb. Situace v Rusku a sousedních zemích však zůstává i nadále napjatá.“

V západní Evropě dosáhla ŠKODA v únoru s 32 500 dodávkami zákazníkům nárůstu o 9,8 procenta (únor 2015: 29 600). V Německu si automobilka jako největší importovaná značka polepšila o 14,7 procenta na 12 100 vozů (únor 2015: 10 500). Dvouciferným tempem rostla značka také v Dánsku (1 100 vozů, plus 41,2 procenta), Finsku (1 000 vozů, plus 22,6 procenta), Francii (1 800 vozů, plus 14 procent), Irsku (1 500 vozů, plus 42,7 procenta), Itálii (1 800 vozů, plus 26,4 procenta), Nizozemsku (1 200 vozů, plus 52,6 procenta), Norsku (700 vozů, plus 26,4 procenta), Portugalsku (300 vozů, plus 69,8 procenta), Španělsku (2 400 vozů, plus 17,5 procenta) a Švédsku (1 300 vozů, plus 24,4 procenta).

Napjatá je nadále situace v Rusku. V únoru dodala ŠKODA svým zákazníkům 4 100 vozů, o 27,4 procenta méně než v minulém roce (5 600).

Ve východní Evropě mimo Rusko se dodávky zákazníkům zvýšily o 11,8 procenta na 2 500 vozů (únor 2015: 2 200). Výrazný růst zaznamenaly pobaltské státy (500 vozů, plus 10,6 procenta) a země jako Bosna (100 vozů, plus 26 procent), Rumunsko (700 vozů, plus 8,8 procenta) nebo Srbsko (500 vozů, plus 7,6 procenta).

Růstu dosáhla ŠKODA také ve střední Evropě: Zde značka zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům o 6,3 procenta na 15 400 vozů (únor 2015: 14 500). Na domácím českém trhu zaznamenala značka se 7 500 dodanými vozy (únor 2015: 6 600) růst o 13,6 procenta, ve Slovinsku s 500 vozy nárůst o 13,1 procenta a na Slovensku (1 400 vozů) nárůst o 2,4 procenta.

Čína byla pro značku ŠKODA i v únoru hlavním odbytištěm. S 18 500 vozy překonala automobilka loňský výsledek (17 700 vozů) o 4,6 procenta. Vysokého růstu dosáhla ŠKODA v Izraeli (1 800 vozů, plus 53,5 procent), na Novém Zélandu (100 vozů, plus 37,8 procenta), Tchaj-wanu (200 vozů, plus 20,5 procenta) nebo v Turecku (1.800 vozů, plus 37,8 procenta).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v únoru 2016 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (31.300; -2,1 %)
ŠKODA Fabia (14.500; +42,7 %)
ŠKODA Rapid (13.400; -17,0 %)
ŠKODA Superb (9.300; +65,7 %)
ŠKODA Yeti (7.400; +7,6 %)
ŠKODA Citigo (Prodej pouze v Evropě: 2.800; +2,2 %)