ŠKODA zahajuje SUV-ofenzívu

Rekord: ŠKODA podruhé za sebou dodala v jednom roce celosvětově více než 1 milion vozů zákazníkům; 1 055 500 dodávek vozů zákazníkům (2014: 1 037 200, plus 1,8 procenta)
› Tržby: Nová rekordní hodnota 12,5 miliard eur (plus 6,2 procent)
› Provozní výsledek: 915 milionů eur (plus 12,0 procent)
› Nejsilnější trh Čína: Rekord v podobě 281 700 vozů dodaných zákazníkům
› Úspěšný začátek roku: 170 300 vozů dodaných zákazníkům do konce února 2016
› Výhled: ŠKODA zahajuje SUV-ofenzívu

ŠKODA AUTO 2015

ŠKODA AUTO v roce 2015 dosáhla nových rekordních hodnot celosvětových prodejů i finančních výsledků. Dodávky vozů zákazníkům vzrostly o 1,8 procenta na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200). Tržby vzrostly o 6,2 procenta na novou rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur). V roce 2016 chce česká automobilka dále růst. Růstové impulsy by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV.

„Rok 2015 byl pro značku ŠKODA dobrým rokem. I přes náročné podmínky na trzích automobilka v minulém roce udržela svůj kurz a dosáhla nových rekordních výsledků prodeje, tržeb i hospodářského výsledku,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „To ukazuje, že ŠKODA AUTO dosáhla nové výkonnostní úrovně. Náš úspěch je trvale udržitelný.“ S ohledem na aktuální rok Maier dodává: „Automobilový průmysl stojí před velkými výzvami. ŠKODA bude v tomto prostředí v roce 2016 nadále sledovat růstový kurz a bude v rámci Strategie 2025 investovat do budoucnosti značky. V centru pozornosti přitom jsou nové alternativní automobilové koncepce, digitalizace individuální mobility s novými nabídkami pro naše zákazníky a rozšíření palety vozů kategorie SUV.“ ŠKODA na podzim představí mj. nové, větší SUV a tím posílí svou pozici v tomto důležitém segmentu.
skoda-TK-2016-01
Nových rekordních hodnot dosáhla společnost ŠKODA AUTO v roce 2015 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly na 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur) a o 6,2 procenta překonaly výsledek dosavadního rekordního roku 2014. Provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur), což představuje 7,3 procent tržeb (2014: 7,0 procent).

„K tomuto ziskovému růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady,“ říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast financí.

Zisk před zdaněním vzrostl o 9,2 procent na 846 milionů eur (2014: 775 milionů eur). Zisk po zdanění v roce 2015 činil 708 milionů eur (2014: 665 milionů eur), což je o 6,5 procenta více než v minulém roce. Investice v roce 2015 dosáhly výše 591 milionů eur (2014: 698 milionů eur).
V roce 2015 dodala značka ŠKODA svým zákazníkům na celém světě celkem 1 055 500 vozů, což je nová rekordní hodnota. Ve srovnání s rokem 2014 (1 037 200 dodávek zákazníkům) to představuje nárůst o 18 300 vozů nebo o 1,8 procenta.

Rok 2015 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. Vrcholem bylo uvedení nové generace modelu ŠKODA Superb na trh. Svými rozměry a nabídkou prostoru se Superb posunul k horní hranici automobilové střední třídy. Vedle známých předností vozů značky ŠKODA, mezi něž patří funkčnost, prostornost a přiměřená cena, nyní Superb boduje také svým designem a technikou a představuje tím začátek nové éry značky ŠKODA.

„Úspěch značky ŠKODA v roce 2015 je výsledkem pěkného týmového výkonu. Tímto děkujeme všem zaměstnancům. Poděkování patří také Odborům KOVO, které opět konstruktivně přispívaly k rozvoji společnosti v roce 2015,“ zdůraznil Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů.

Také na počátku roku 2016 značka pokračuje s nezměněnou dynamikou. Do konce února 2016 vzrostly celosvětové prodeje společnosti ŠKODA AUTO o 4,5 procenta na 170.300 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.

S další fází rozšiřování modelové palety vyšle ŠKODA v příštích měsících další výrazné signály. Na počátku března 2016 měla na autosalonu v Ženevě svou světovou premiéru designová studie SUV ŠKODA VisionS. Kromě budoucího designového jazyka vozů kategorie SUV je VisionS také ukázkou nejdůležitějších technologií, jimiž se ŠKODA v příštích letech bude intenzivně zabývat. Těžištěm těchto technologií je elektromobilita, konektivita a asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu.

Studie představuje počátek SUV-ofenzívy značky ŠKODA. Automobilka v následujících letech s novými produkty posílí svou pozici v důležitém segmentu vozů SUV. Již na podzim letošního roku značka představí na autosalonu v Paříži nový velký sériový vůz kategorie SUV.