Montáž sportovních pružin Eibach

Jedním ze specialistů na sportovní podvozky automobilů je firma Eibach, která dokáže uspokojit pomalu každého zákazníka a u nás ji zastupuje firma Renocar.

Sportovní podvozek Eibach

Podvozky nových automobilů procházejí takřka dokonalým vývojem, kde dochází k několika kompromisům. Největším kompromisem je naladit podvozek automobilu tak, aby jízdní vlastnosti byly na co nejvyšší úrovni a zároveň posádce dopřát co největší pohodlí.Skoda-fabia-eibach-00

Nejjednodušší způsob, jakým zlepšit jízdní vlastnosti je použití sportovních pružin Eibach v kombinaci s původními tlumiči, které vám zároveň zaručí i dobrý jízdní komfort. My vám nyní představíme montáž těchto pružin na vůz ŠKODA Fabia Combi.

ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo

Při objednávce je důležité nejen vybrat správný typ auta, ale je důležité i zvolit odpovídající pohonnou jednotku, aby došlo i ke správnému váhovému poměru. Tuto montáž zvládne každý zručnější mechanik, ale přesto jsme náš vůz svěřili odborníkům z Auto Elso.

Vše začíná demontáží kol a začneme složitější přední částí. Velkou opatrnost si zaslouží plasty, které kryjí horní uložení tlumiče. Následuje demontáž spodního uložení, tyčky stabilizátoru a spodního ramene. Nyní vyndáme tlumič, a za pomoci stahováku vyměníme pružiny. Opačným postupem opět tlumič včetně nové sportovní pružiny Eibach namontujeme zpět.

Zadní část je mnohem jednodušší a zde začneme podložením nápravy. Pak máme dvě možnosti, buď povolíme tlumič dole, ale u Fabie třetí generace je výhodnější povolit horní uložení. Poté mírně spustíme – vykloníme nápravu a vyjmeme pružiny včetně gumového uložení, které přendáme na nové sportovní pružiny Eibach. Před montáží mírně přizdvihneme nápravu (nové pružiny jsou kratší) a vložíme pružiny. Po opětovném přizdvihnutí nápravy připevníme tlumiče a můžeme nasadit kola.

Závěrem ještě doporučujeme provést geometrii, seřízení světel a můžeme si užívat sportovnější jízdy. Hned první kilometry ukázaly větší stabilitu vozu. Více nám napoví průjezd rychlou zatáčkou, kde se Fabia tolik nenaklání. Ještě lepší pocit z jízdy zažíváme v ostré utáhlé zatáčce, kde se projeví nejen stabilita, ale vůz jde tak zvaně za volantem. Přitom jízda zůstává stále komfortní a nemění se na jízdu s žebřiňákem.

Se sportovními pružinami Eibach máme zkušenosti i z Fabie první generace, kde jsme je ohodnotili na výbornou. I u nové Fabie třetí generace musíme konstatovat, že za příznivou cenu získáváte velice hodnotný podvozek vašeho vozu a v neposlední řadě se zlepší i vzhled tím, že vozidlo je o tři centimetry níže.