› ŠKODA posiluje své aktivity v segmentech „Celopodniková digitalizace“, „Konektivita/Connected Car“ a „Koncepce budoucí mobility“
› Digitalizace je součástí všech oblastí Strategie 2025
› Jako průřezová funkce se bude digitalizace v budoucnu týkat všech oblastí podniku

Digitalizace

ŠKODA AUTO rozšiřuje svou organizaci o novou oblast ,Digitalizace‘. Česká automobilka tak vytváří důležitý předpoklad pro vytváření řešení, odpovídajících současným technologickým změnám. Úkolem oblasti ,Digitalizace‘ bude mimo jiné vývoj nových projektů a služeb mobility. Kromě toho má tato oblast připravit celý podnik na digitální transformaci.

„Již po několik desetiletí udávají inovace digitální techniky tón v mnoha oblastech našeho života i našeho průmyslového odvětví,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Tento vývoj mezitím nabral takovou razanci, že zastiňuje vše, co bylo předtím. Automobil je v tomto případě pouze částí převratné změny. Díky inovativním technologiím bude mobilní život našich zákazníků lehčí, efektivnější a zajímavější,“ říká Maier.

Digitalizace je považována za klíčovou myšlenku nedávno avizované Strategie 2025 společnosti ŠKODA AUTO. Jako tzv. průřezová funkce zahrne všechny oblasti podniku – od vzdělávání a školení personálu přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a 3D-technologie až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0. Klasická oblast podnikání společnosti ŠKODA AUTO – výroba automobilů – bude do budoucna ještě silněji ovlivněna digitalizací.

Význam digitalizace pro automobilový průmysl vysvětlil předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier na příkladu změn ve významu telefonu: „Pro lidstvo znamenal vynález telefonu revoluci, protože umožňoval komunikaci na velkou vzdálenost v reálném čase. Telefony existují dodnes a je jich víc než kdykoli předtím. Jejich charakter a jejich využití se ale kompletně změnily. Telefon je dnes inteligentním nástrojem. S jeho pomocí si mohou uživatelé organizovat a utvářet svou práci, svůj volný čas – ano, v zásadě celý svůj život. Pro telekomunikační průmysl to znamenalo podstatnou změnu obchodního modelu. Podobná změna dnes čeká i automobilový průmysl.“