› Discover New Grounds: S vozem ŠKODA KODIAQ začíná rozsáhlá ofenzíva modelů SUV značky ŠKODA s cílem získat nové zákazníky a trhy
› Příchod designového jazyka značky ŠKODA do segmentu SUV
› Prostorný interiér, bezkonkurenční velikost zavazadlového prostoru s objemem až 2 065 l
› Délka 4,70 m, standardem jsou nastavitelná zadní sedadla, na přání třetí řada sedadel
› Maximální hmotnost přívěsu až 2,5 t, k dispozici je i asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist
› Funkční a praktický díky více než 30 Simply Clever detailům, nově koncipovaná ochrana dveří a dva deštníky
› Inovativní asistenční systémy známé spíše z vyšších automobilových tříd
› Nejnovější generace infotainmentu, na přání Phonebox s indukčním nabíjením
› Nová atraktivní řešení konektivity se službami ŠKODA Connect
› Infotainment Online poskytuje více informací a zábavy, Care Connect pomáhá v různých situacích, funkce eCall se aktivuje při nehodě
› Pět vysoce výkonných agregátů s nízkou spotřebou, odlehčená a pevná karoserie
› Šestistupňová manuální převodovka, šesti nebo zcela nová sedmistupňová převodovka DSG, pohon předních nebo všech kol
› Vyvážený podvozek, na přání Driving Mode Select a adaptivní podvozek DCC

ŠKODA KODIAQ

S délkou 4,70 m, až sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, je ŠKODA KODIAQ prvním velkým SUV české automobilky. Nejnovější model značky ŠKODA vstoupí na trh začátkem roku 2017 s tím nejlepším, co značka ŠKODA nabízí: charakteristickým designem, mimořádnou nabídkou prostoru, praktickými řešeními a inovativními technologiemi, které jsou známé spíše z vyšších automobilových tříd. ŠKODA KODIAQ je prvním zástupcem rozsáhlé ofenzívy modelů SUV značky ŠKODA.
skoda-kodiaq-130
„S vozem ŠKODA KODIAQ se vydáváme objevovat nové světy,“ vysvětluje předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „S naším prvním velkým SUV dobýváme pro značku nový segment a s ním i nové trhy a skupiny zákazníků. Novinka rozšiřuje modelovou paletu značky ŠKODA o skutečně silný model, díky jehož koncepci, výraznému designu a možnosti být kdykoliv online, bude značka ještě atraktivnější, poskytne ještě více komfortu, jistoty a informací v reálném čase. A to je jen začátek: ŠKODA KODIAQ zahájí širokou ofenzívu nových modelů SUV značky ŠKODA.“

Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje Christian Strube k tomu dodává: „ŠKODA KODIAQ nabízí všechny tradiční přednosti vozů naší značky: vysokou funkčnost, prostornost, a to při vynikajícím poměru ceny a užitné hodnoty. Již jen díky volitelné třetí řadě sedadel a největšímu zavazadlovému prostoru ve své třídě bude naše nové SUV ideálním pomocníkem pro každodenní provoz. A pokud jde o asistenční systémy, infotainment a konektivitu, i tam prokazuje ŠKODA KODIAQ inovační sílu značky: nabízí techniku známou spíše z vyšších automobilových tříd, a dostává se tak na špičku svého segmentu.“

Design exteriéru

ŠKODA KODIAQ je univerzální vůz: nové SUV se hodí jak pro práci, tak i rodinu a volný čas, bez problémů pokračuje v jízdě i tam, kde končí zpevněné silnice. Design, s nímž značka přenáší svůj nový designový jazyk do segmentu SUV, odráží všestranný charakter: ŠKODA KODIAQ se vyznačuje výraznou souhrou elegantních linií, dynamických křivek a robustního vzhledu, díky čemuž je model jasně rozpoznatelný.

Všechny linie modelu ŠKODA KODIAQ jsou čisté, precizní a ostře vykreslené – to platí zejména pro výraznou linii boků. Dvojitá horizontální linie přídě symbolizuje bezpečí a sílu. Široká, trojrozměrně tvarovaná maska chladiče je velmi expresivní a vyzařuje robustní charakter. Ploché, klínovité světlomety, které plynule přechází do masky chladiče, dodávají vozu ŠKODA KODIAQ nezaměnitelný vzhled. Druhý pár níže umístěných světlometů dotváří nezaměnitelnou čtyřokou tvář. Světlomety jsou navrženy s prvky křišťálového skla, které najdeme i na dalších detailech, jako jsou například zadní skupinové svítilny. Šéfdesignér značky ŠKODA, Jozef Kabaň, a jeho tým se při tom inspirovali tradičním uměním českých sklářů, což se projevilo na efektní souhře světla a stínu na silně konturovaných plochách tohoto SUV.

Při pohledu z boku dávají krátké převisy a dlouhý rozvor tušit prostorný interiér. Lemy blatníků jsou částečně hranaté – jde o jeden z nosných prvků designového jazyka SUV značky ŠKODA. Zadní skupinové svítilny jsou standardně osazené LED a koncové světlo je tvarováno do tvaru písmene C, které je pro značku ŠKODA typické. Zákazník může vybírat z celkem 14 odstínů vnějšího laku – čtyř nemetalických a deseti metalických odstínů. Detaily exteriéru se liší podle tří výbavových linií: Active, Ambition a Style, ve kterých je model ŠKODA KODIAQ nabízen.

Karoserie

Svými rozměry se ŠKODA KODIAQ pohybuje na horní hranici segmentu kompaktních vozů SUV. Celková délka činí 4 697 mm, šířka 1 882 mm, výška (včetně střešního nosiče) 1 676 mm a rozvor 2 791 mm. Vůz je postaven na modulární platformě koncernu Volkswagen, kde hraje velkou roli odlehčená konstrukce. Maximální tuhost karoserie je výsledkem rozsáhlého použití vysokopevnostních ocelí. Se základním motorem TSI a pohonem předních kol činí pohotovostní hmotnost velkého SUV (bez řidiče) pouhých 1 427 kg, u motoru 1,4 TSI s pohonem 4×4 pak 1 535 kg.
skoda-kodiaq-123
Suverénní je rovněž torzní tuhost, přesnost výroby, komfort a stabilita kabiny při nárazu. Díky precizně navržené karoserii a zakrytování podvozku dosahuje nové SUV KODIAQ hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouze 0,33.

Interiér

Pro vozy značky ŠKODA je typická velkorysá prostornost: ŠKODA KODIAQ je jen o 38 mm delší než ŠKODA OCTAVIA, v rámci segmentu SUV však nabízí nadprůměrně velký interiér. Převedení těchto vnějších rozměrů do mimořádně prostorného interiéru je další ukázkou schopností konstruktérů značky. Délka interiéru velkého SUV činí 1 793 mm, šířka ve výšce loktů vpředu činí 1 527 mm a vzadu 1 510 mm. Prostor nad sedadlem má vpředu 1 020 mm a vzadu 1 014 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí až 104 mm.

Interiér velkého SUV působí bezpečným a robustním dojmem. Výrazný design exteriéru prostupuje také do interiéru: dvojité linie se nachází i na přístrojové desce, která je tvarována trojrozměrně. Interiér se vyznačuje výraznými vertikálními prvky, jako jsou například čtyři velké otvory pro přívod vzduchu. Velký displej rozděluje palubní desku na dvě rovnocenné zóny, určené pro řidiče a spolujezdce.

Pro vozy značky ŠKODA je typická vysoká kvalita zpracování a snadná, intuitivní obsluha. Velké kruhové přístroje jsou precizně navržené a snadno čitelné. Volant je k dispozici v několika různých provedeních a na přání i s vyhřívaným věncem. Volitelná třízónová klimatizace Climatronic s vlastním ovládacím panelem i pro cestující na zadních sedadlech je dalším prvkem, který je běžný spíše ve vyšších automobilových třídách. Elektronická parkovací brzda se aktivuje jednoduše tlačítkem u řadicí páky.

Pro přední sedadla je k dispozici celá řada komfortních prvků. Volitelně mohou být vyhřívaná, s ventilací nebo elektricky nastavitelná, včetně paměti. Také zadní sedadla modelu ŠKODA KODIAQ jsou velmi variabilní: lze je sklápět v poměru 60:40, standardně jsou posuvná v podélném směru až o 18 cm a individuálně nastavitelný je rovněž sklon dělených opěradel. Na přání může mít vůz další dvě sedadla ve třetí řadě – ŠKODA KODIAQ je tak prvním sedmimístným modelem v novodobé historii značky ŠKODA.

Alternativou ke standardně dodávaným látkovým potahům jsou provedení v kombinaci látka-kůže, kůže nebo Alcantara®. Dekorační lišty jsou k dispozici v pěti provedeních. Ambientní osvětlení s nastavitelným barevným odstínem vytváří v interiéru za tmy jedinečnou atmosféru. Toto osvětlení je integrováno v dekoračních lištách ve výplních dveří a nabízí deset různých barev.

Zavazadlový prostor

S objemem 720 l až 2 065 l (při sklopení zadních sedadel) nabízí ŠKODA KODIAQ největší zavazadlový prostor ve své třídě. Je-li vůz vybaven volitelným sedadlem spolujezdce se sklopným opěradlem, vejdou se do SUV předměty o délce až 2,80 m. Součástí výbavy na přání jsou elektricky ovládané páté dveře, které lze (také v rámci volitelné výbavy) otevírat a zavírat pohybem nohy pod zadním nárazníkem nebo tlačítkem z místa řidiče. ŠKODA KODIAQ může v konfiguraci TDI/DSG/4×4 táhnout přívěs o celkové hmotnosti až 2,5 t. Pro tento účel je možno objednat elektricky sklopné tažné zařízení.

Výbava

Vozy ŠKODA nabízejí vždy kus auta navíc a dokazují to i Simply Clever řešení modelu ŠKODA KODIAQ – praktická a komfortní řešení pro všední den, která jsou pro značku typická. Mezi ně patří například výsuvná plastová ochrana hran dveří: ta se díky předepjatým pružinám při otevření dveří sama vysune a zabrání tomu, aby se kovová hrana dveří dostala do kontaktu se stěnou garáže nebo vedlejším automobilem. Při zavírání se lišta opět samočinně zasune. Toto Simply Clever řešení zabraňuje poškrábání a deformacím na vlastním i okolních vozech. Na přání může být KODIAQ – rovněž jako první vůz značky ŠKODA – vybaven také elektrickou dětskou bezpečnostní pojistkou pro zadní dveře, palubní komunikací ICC nebo paketem spánek se speciálními hlavovými opěrkami. Celkem nabízí ŠKODA KODIAQ více než 30 Simply Clever detailů, včetně sedmi zcela nových.skoda-kodiaq-156

Asistenční systémy

ŠKODA své velké SUV vysílá na silnice s bohatou paletou asistenčních systémů – řada z nich je známá spíše z vyšších automobilových tříd. Některé systémy jsou dodávány standardně, jiné lze na přání objednat jednotlivě, nebo v rámci paketů.

Novinkou v portfoliu je asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist: pokud má ŠKODA KODIAQ připojen přívěs, při pomalém couvání převezme systém řízení vozu. Další novinkou je vylepšená funkce zadních parkovacích senzorů Manoeuvre Assist, který zabrzdí, jakmile hrozí kolize s překážkou rozpoznanou za vozem.

Novinkou je pro značku také systém Area View: díky širokoúhlým objektivům kamer umístěným na přídi, zádi vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek se na palubním monitoru zobrazuje několik různých pohledů na okolí vozu. Mezi nimi je i virtuální pohled z ptačí perspektivy a 180° záběry z okolí přídě a zádě vozu, což ulehčuje řízení v nepřehledných situacích nebo terénu.

Standardně dodávaný systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, rozpozná pomocí radaru nebezpečné situace způsobené jinými vozidly nebo objekty před automobilem. Je-li to nutné, systém řidiče varuje a v případě potřeby vůz částečně, nebo zcela zabrzdí. Funkce nouzové brzdy City je aktivní do rychlosti 34 km/h. Dodávaná prediktivní ochrana chodců doplňuje funkci Front Assist a slouží ke zmírnění následků nebo zamezení střetu s chodci.

Také adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) využívá radar a pomáhá řidiči udržovat zvolenou rychlost a odstup od vpředu jedoucího vozidla. Systémy Lane Assist, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomáhají řidiči při udržování vozu v jízdním pruhu. Pomocí radaru na zádi vůz hlídá mrtvé úhly v okolí vozu a pomáhá pří couvání z parkovacího místa. Je-li vůz současně vybaven systémy Lane Assist a ACC spolu s převodovkou DSG, získává navíc i funkci Traffic Jam Assist. Tento asistent dokáže v hustém provozu sám popojíždět, brzdit a udržovat jízdu v pruhu, a to do rychlosti 60 km/h.

Emergency Assist je dalším příkladem spojení systémů ACC, Lane Assist a převodovky DSG. Při zdravotní indispozici řidiče převezme systém řízení a zbrzdí vůz až do úplného zastavení. Systém Driver Alert dokáže u řidiče rozpoznat příznaky únavy a v takovém případě jej požádá, aby udělal přestávku. Crew Protect Assist, který je k dispozici ve dvou variantách, se stará o přípravu cestujících na hrozící nehodu: zavře boční i střešní okna a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy. Pokud dojde ke srážce, zabrání standardně dodávaná multikolizní brzda tomu, aby se vůz ŠKODA KODIAQ nekontrolovaně pohyboval dál. Systém Travel Assist pracuje na bázi kamery, která dokáže rozpoznat dopravní značky a zobrazit je na displeji palubního počítače a navigačního systému.

ŠKODA Connect

Se svým řešením infotainmentu a konektivity ukazuje velké SUV značky ŠKODA, co znamená být neustále online. Díky novým inovativním mobilním online službám představuje ŠKODA novou dimenzi navigace, služeb a informací o voze. Současně umožňuje ŠKODA Connect využívání asistenčních služeb a vzdálený přístup k vozu.

ŠKODA Connect se dělí do dvou kategorií. Balíček služeb Infotainment Online zajišťuje navigaci a informace v reálném čase. Balíček Care Connect slouží ke vzdálenému přístupu k vozu a asistenčním službám.

Infotainment Online zahrnuje služby jako Dopravní informace online, zobrazující v reálném čase hustotu provozu na zvolené trase, Google Earth™ (k dispozici pro systém Columbus), pro přenos trasy do topografických náhledů map Google, nebo Google Street View™ (k dispozici pro systém Columbus) pro zobrazení cílové destinace předem. Balíček Infotainment Online zahrnuje také aktualizace map, informace o cenách pohonných hmot a vytížení parkovišť, online zpravodajství, informace o počasí a službu Moje zvláštní cíle. Balíček služeb Infotainment Online je po dobu jednoho roku od zakoupení nového vozu s navigačním infotainmentem zdarma, poté je k dispozici za příplatek.

Tísňové volání (Emergency Call) je nejdůležitější funkcí služeb Care Connect: pokud jsou aktivovány zádržné systémy vozidla, je tísňové volání odesláno přímo do servisního centra. Tísňové volání je pro výbavové stupně Ambition a Style součástí standardní výbavy a integrováno je přímo do balíčku služeb Care Connect. Jeho součástí je také funkce upozornění na nehody a stejně tak i volání v případě poruchy vozidla. Do Care Connect je zahrnuta i Proaktivní servisní služba. Pokud jsou tyto služby aktivovány, jsou všechna potřebná data o vozidle odeslána do předem vybraného servisu. Třetí skupinou služeb Care Connect je Vzdálený přístup k vozu.

Značka ŠKODA k tomu nabízí aplikaci ŠKODA Connect, která může být použita pro vzdálený přístup. Chytrý telefon například upozorní majitele, jestliže je jeho vozidlo používáno neadekvátním způsobem – překračuje přednastavenou rychlost nebo se pohybuje mimo vymezenou oblast. Tato aplikace také umožňuje přenesení doma naplánovaných tras do navigačního systému vozidla. Aplikaci doplňuje Portál ŠKODA Connect, který přenáší služby ŠKODA Connect na zákazníkův domácí počítač.skoda-kodiaq-157

ŠKODA Connect poskytuje služby Care Connect v prvním roce po zakoupení nového vozu bezplatně. Poté budou služby Vzdáleného přístupu k vozu zpoplatněny, zatímco všechny ostatní služby Care Connect (Proaktivní servisní služba a Tísňové volání) mohou být po dobu dalších 13 let bezplatně využívány.

Nová varianta SmartLink+ v modelu ŠKODA KODIAQ nesdružuje pouze standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™, ale také rozhraní SmartGate. Znamená to, že jedna funkce slouží k navigaci, přehrávání hudby, čtení zpráv i zobrazení dat vozu přes displej infotainmentu – a to v případě každého výbavového stupně.

Infotainment systémy

Hudební a infotainment systémy modelu ŠKODA KODIAQ nabízejí nejnovější technologie. Vyznačují se rychlou odezvou, vysoce moderními funkcemi i rozhraním a disponují kapacitními dotykovými displeji ve skleněném designu, které reagují na dotyk prstu, nikoli na tlak. Základní funkce se pohodlně ovládají pomocí tlačítek a otočných spínačů.

Infotainment Swing se 6,5″ displejem je součástí standardní výbavy. Lze jej doplnit o Bluetooth připojení pro smartphone a ŠKODA SmartLink. SmartLink přináší na palubu vozu standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™. Pokud zákazník připojí svůj telefon k USB portu, otevře se odpovídající rozhraní na displeji infotainmentu.

Volitelně dodávaný infotainment Bolero má 8″ dotykový displej s vysokým rozlišením, včetně funkce palubní komunikace ICC (In-Car-Communication). Mikrofon handsfree sady zaznamenává hovor řidiče a pomocí reproduktorů jej přenáší do zadní části vozu.

Navigační infotainment Amundsen rozšiřuje služby systému Bolero o funkci navigace a režim navigace mimo zmapované cesty. Nejvyšší varianta infotainmentu, navigační systém Columbus, je navíc vybaven pamětí o kapacitě 64 GB a DVD mechanikou. Díky volitelně dodávanému modulu LTE může mít ŠKODA KODIAQ vysokorychlostní internetové připojení. Prostřednictvím Wi-Fi hotspotu mohou cestující na svých mobilních přístrojích libovolně surfovat, přehrávat videa a odesílat e-maily.

Nabídku modelu ŠKODA KODIAQ doplňují i atraktivní prvky doplňkové výbavy:
Phonebox umožňuje indukční nabíjení telefonu dle standardu Qi a připojení k anténě vozu – obojí bezdrátově. Canton Sound System má deset reproduktorů včetně subwooferu a nabízí výkon 575 W. Volitelně může být vůz ŠKODA KODIAQ vybaven držáky tabletů, které je možno zavěsit za přední hlavové opěrky. Přístroje lze dobíjet pomocí 230V zásuvky nebo USB konektorů dodávaných na přání.

Motory

Paletu motorů při uvedení modelu ŠKODA KODIAQ na trhy tvoří pět agregátů, dva naftové motory TDI a tři benzinové TSI. Jejich zdvihový objem se pohybuje od 1,4 do 2,0 l, výkon od 92 kW (125 k) do 140 kW (190 k). Na českém trhu bude výchozí motorizací 1,4 TSI 110 kW, motor 1,4 TSI 92 kW nebude v ČR nabízen. Benzinové i naftové agregáty mají turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva a splňují požadavky emisní normy EU 6. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start-Stop, rekuperací brzdné energie a efektivně řešenou chladicí soustavou, takže i přes vysoký výkon motorů zůstává spotřeba nízká.

Motor 2,0 TDI je k dispozici ve dvou výkonových verzích. První z nich má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 340 Nm. Vrcholné provedení disponuje 140 kW (190 k) a točivým momentem 400 Nm. Vstupní motorizace TDI spotřebuje na 100 km 4,9 l nafty (129 g CO2/km). S nejsilnějším naftovým motorem zrychluje velké SUV z 0 na 100 km/h za 8,9 s a akceleruje dále až na maximální rychlost 210 km/h.

Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou výkonových verzí agregátu 1,4 TSI a jednoho 2,0 TSI. Kompaktní čtyřválec 1,4 TSI má v základní verzi výkon 92 kW (125 k) a točivý moment 200 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 l na 100 km, což odpovídá emisím 137 g CO2/km. V silnější verzi dodává motor o objemu 1,4 l výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm; dvě ze tří verzí toho motoru jsou v nabídce se systémem ACT (Active Cylinder Technology), který odpojí při nízkém zatížení a otáčkách druhý a třetí válec. U vrcholné benzinové motorizace, agregátu 2,0 TSI, zajistí maximální efektivitu vylepšený režim spalování. Výkon motoru činí 132 kW (180 k), točivý moment 320 Nm.

Převodovky

ŠKODA KODIAQ nabízí výběr z několika převodových ústrojí. V závislosti na konkrétní motorizaci může být vůz vybaven buď šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni.

Zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG má v modelu ŠKODA KODIAQ premiéru. Jedná se o variantu konstruovanou pro silné motorizace s točivým momentem do 600 Nm. Převodovka DSG má kompaktní rozměry a umožňuje rychlé a komfortní řazení.

Řidič může sedmistupňovou převodovku DSG využívat buď v automatických režimech D a S, řadit ručně pákou voliče, nebo ovladači na volantu. Pokud je ve volitelné výbavě Driving Mode Select – tedy volba jízdního profilu – navolen režim Eco, aktivuje se funkce volnoběhu: Jakmile řidič při rychlostech nad 20 km/h uvolní pedál plynu, odpojí se motor od zbytku pohonné soustavy a ŠKODA KODIAQ tzv. plachtí.skoda-kodiaq-140
Obě vrcholné motorizace – TDI o výkonu 140 kW (190 k) a TSI o výkonu 132 kW (180 k) – jsou kombinovány s novou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Tato kombinace je ve voze značky ŠKODA novinkou. Pro motor 1,4 TSI 110 kW (150 k) a pohon všech kol je k dispozici manuální šestistupňová převodovka nebo šestistupňová převodovka DSG, pohon předních kol lze zvolit s šestistupňovou převodovkou DSG. Základní naftová motorizace s pohonem 4×4 je nabízena s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG, verze s pohonem předních kol pak výlučně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Vstupní motorizace TSI se dodává se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Pro většinu motorizací je k dispozici inteligentní pohon 4×4. Ten přináší velké výhody v oblasti trakce, stability a bezpečnosti jízdy – i mimo zpevněné cesty.

Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka. Systém pohonu všech kol je výkonný a rychlý. Jeho řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu. Díky prediktivnímu řízení, v závislosti na aktuální situaci, je tak ztráta trakce téměř vyloučena. Při brzdění motorem nebo při nízkém zatížení je z důvodu hospodárnosti poháněna pouze přední náprava.

Podvozek

I podvozek modelu ŠKODA KODIAQ se vyznačuje vynikajícími vlastnostmi díky rozsáhlému know-how značky. Některé díly přední nápravy typu MacPherson jsou z hliníku, ocelová víceprvková zadní náprava zachycuje separátně podélné i příčné síly. Posilovač řízení, využívající efektivní elektromechanický pohon, zprostředkovává potřebnou odezvu řízení a spolupracuje s některými asistenčními systémy modelu ŠKODA KODIAQ.

Velké SUV značky ŠKODA je ve výbavových stupních Active a Ambition osazeno 17″ koly, standardem varianty Style jsou 18″ kola. Program volitelné výbavy nabízí leštěná 19″ kola. Silné a odolné brzdy s velkými kotouči mají vnitřní chlazení. Při svižném průjezdu zatáčkou, jak u vozů s pohonem přední nápravy, tak s pohonem všech kol, je ovládání plynulejší a bezpečnější díky elektronické uzávěrce diferenciálu XDS+, která je funkcí elektronické kontroly stability ESC.

Na přání ŠKODA vybaví své velké SUV i volbou jízdního profilu Driving Mode Select. Ta řidiči umožňuje zvolit, zda bude motor, převodovka DSG, posilovač řízení, klimatizace a další systémy pracovat v režimu Normal, Eco, Sport nebo Individual. Verze s pohonem 4×4 nabízí navíc i režim Snow, který je určen pro jízdu po silnici a nemá žádné rychlostní omezení. Režim Snow upraví fungování systémů ABS, ASR, ACC (je-li jimi vůz vybaven) a řídicí jednotky motoru na zasněžené vozovce.

Dalším prvkem volitelné výbavy je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) spojený s volbou jízdního profilu Driving Mode Select. Zde elektricky řízené ventily přizpůsobují práci tlumičů konkrétní situaci. Ve spojení s Driving Mode Select se systém přizpůsobí řidičově stylu jízdy a zajistí komfortní či sportovní jízdu na silnici. DCC umožňuje nastavení režimů Comfort, Normal nebo Sport.skoda-kodiaq-149

ŠKODA KODIAQ pokračuje v jízdě i tam, kde zpevněná silnice končí. Prostým stisknutím tlačítka se řidič dostane do režimu off-road (pro verze 4×4 volitelně v kombinaci s volbou jízdního profilu Driving Mode Select). Zde se funkce podvozkových systémů, řídicí jednotky motoru a brzd přizpůsobí nezpevněnému povrchu. Jedná se přitom zejména o rozjezdy, udržování trakce a brzdění. V režimu off-road pomůže asistent pro sjíždění svahů bezpečně zdolat jízdu z kopce řízenými zásahy brzdového systému.