Budoucnost automobilového průmyslu je nejspíše ukryta v používání nových nekonvenčních motorů. Ovšem jak to tak vypadá, ani spalovací motory ještě neřekly své poslední slovo.

Kde je budoucnost?

Automobilky momentálně vsází vše na elektrickou kartu. Jejich honba po všem zeleném, více úsporném a menším je opravdu citelná. Především elektrické motory a plug-in hybridy momentálně vládnou světu automobilů a jsou strkány do každého modelu. Na klasické motory začínáme pomalu ale jistě zapomínat, ovšem kalifornská značka Achates Power přichází s něčím zcela novým.

Protilehlé písty

Tato společnost totiž pracuje na spalovacím agregátu jehož koncept je naprosto přelomový. Jak jistě víte, tak většina přímovstřikových jednotek pracuje na principu stlačení vzduchu pístem a následném vstříknutí benzínu. Achates Power přišla s řešením, kdy do jednoho válce umístila dva protilehlé písty, které pracují proti sobě, což vám skvěle předvede přiložené video. Kompresní prostor vzniká uprostřed válce a v ukázaném případě se nejedná o čtyřtakt, ale o dvoutakt.

Je jasné, že si asi nyní říkáte, že to zase tak revoluční myšlenka není, vždyť první protilehlé písty byly použity již na konci 19. století a využívala jsi například společnost Junkers ve svých leteckých motorech. Ovšem později bylo od této konstrukce ustoupeno, a to z toho důvodu, že celý provoz byl velmi neekonomický a problematický.

Není to zas tak horké

Achates Power však nesouhlasí a vyvinula takovou konstrukci, která dosahuje až o 30% lepších výsledků co se spotřeby paliva týče, než běžné motory. Navíc je jejich nový typ motoru poměrně malý a také velmi lehký. Zároveň však společnost přiznává, že motor je mnohem náročnější vyrobit a od toho se zcela jistě bude odvíjet i následná cena. Takže ono to s tou revolucí asi nebude zase tak horké.