Kdo by to byl kdy řekl, že automobil s elektrickým pohonem bude nejlacinějším automobilem v celých spojených státech. Takové je realita a my se nyní pokusíme přijít na to proč tomu tak je.

Automobily s elektrickým pohonem zažívají v USA naprostý boom. Ne všem elektromobilům se však daří, stejně jako těm od značky Tesla. Mnohé firmy vidí elektromobily jako zcela jasně danou budoucnost. Na tento trend zareagoval i Ford, který v roce 2011 představil kompletně elektrický Focus, který je určený primárně pro americký trh. Ovšem zatímco konvenční verze jsou velmi oblíbené, elektrický model příliš úspěchu nesklízí a vidět je to i na jeho dnešní ceně.

Ford Focus Electric totiž na trhu neustále zlevňuje, aby nalákal alespoň některé zákazníky. Již v roce 2015 zlevnil o 6 000 dolarů a v loni o další 4 000 dolarů. A ani letos tomu zřejmě nebude jinak, protože slevy i nadále pokračují. Současná doporučená cena se zastavila na 30 045 dolarech, tedy asi 781 tisíci korunách, kterou však ještě dále snižují nejrůznější pobídky. Automobilka láká především na pronájem vozu, kdy automobil přijde na 138 dolarů měsíčně, což je v přepočtu 3600 korun.

V případě pronájmu se tak jedná o vůbec nejlevnější automobil nabízený na americkém trhu. Nissan Leaf přijde již na 199 dolarů, tedy zhruba o dva tisíce korun dráž. Zároveň je v případě pronájmu dnes vůbec nejlevnějším vozem celé historie.

Zdali tato politika prodejům tohoto modelu pomůže či nikoliv se teprve uvidí. Zatím se mu však absolutně nedaří a loni se ho prodalo jen 900 exemplářů. V porovnání s konkurenčním e-Golfem se jedná o velký nepoměr, protože toho se prodalo 3900 kusů. Navíc prodaných exemplářů za leden je již 332 a Nissanu Leaf dokonce 772.

Největším problémem Focusu je především technika, která moc nenadchla. Zejména dojezd vozu pouhých 122 kilometrů moc parády nenadělá.