Pojďme se podívat na trochu statistických údajů. Téměř tři čtvrtiny automobilů v minulém roce pořizovali muži. Ženy tvořily jen 27 procent ze všech kupujících. Dávaly přednost především benzínovým motorům, kdežto poměr nafty a benzínu byl u mužských nakupujících vyrovnaný. To alespoň vyplývá z údajů společnosti AAA Auto, kteří v loňském roce prodali téměř 700 tisíc automobilů z druhé ruky.

Muži povětšinou volí automobily silnější, nejčastěji dvoulitrové motory s výkonem kolem 84 kW. Ženy dávají přednost slabším automobilům o výkonu kolem 77 kW s obsahu 1,2 litrů. Rozdíly jsou u i karoserie, kdy ženy volí jednoznačně hatchback, ovšem u mužů je podíl hatchbacků a kombíků vyrovnaný. Pohon všech čtyř kol volí 14 procent mužů a jen 8 procent žen.

Co se značky týče, muži i ženy se zde poměrně shodují. Obě pohlaví dávají přednost především modelům značky Škoda, kterých si v minulém roce koupilo 29 procent mužů a 27 procent žen. Na druhém místě dávali ženy přednost vozům značky Volkswagen a muži upřednostňovali značku Ford, na třetím místě se celá situace otočila.

Nejoblíbenější barvou se u obou pohlaví stala barva šedá a po ní modrá. Třetí nejoblíbenější barva však byla u mužů černá, a u žen červená. V průměru pak muži za své vozidlo platili o 15 tisíc více než ženy, ty však volili automobil s nižším počtem najetých kilometrů, a to v průměru o 9 tisíc. Průměrná cena za ojetý vůz se loni zvýšila o šest procent to na 176 tisíc korun. Průměrný věk pak byl 13 let.

Počet prodaných ojetých vozů se v minulém roce také zvyšoval na konečné číslo 700 tisíc. Z toho 164 tisíc představoval dovoz a 536 tisíc vozů bylo zakoupeno v Tuzemsku.