Stejně tak jako rok minulý, i ten letošní přinese velké množství nových SUV od všemožných výrobců. Jmenujme například Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc či Volvo XC40. Nebude však nabídka brzy přerůstat poptávku?

V současné době vládnou automobilovému průmyslu dva trendy a to elektromobily a SUV. U elektrických automobilů se ukazuje, že zákazníci o něj zas tak velký zájem nemají, SUV jsou na tom zcela naopak a lidé se o ně perou. Ovšem zájem může jednoho dne skončit a přesně toho se bojí v Hondě.

Zde tvrdí, že za SUV se dnes může vydávat v podstatě cokoliv, a prodá se to. Trh může být velmi rychle přesycen, podobě, jako tomu bylo u MPV. Ty byly kdysi nesmírně populární, ovšem zájem po několika letech opadl a výrobci v současné době od tohoto segmentu opouští. Škoda kvůli tomu například již nenabídne druhou generaci Roomsteru. Nebo naopak některé modely původně MPV přecházejí do podoby crossoverů jako u  Kie Venga a Hyundaie ix20. V segmentu je tak již jen několik výjimek protože pro rodiny je velkoprostorový vůz prostě výhodný a SUV takové množství prostoru zkrátka nenabídnou.

Podobná situace může nastat v případě SUV. To má řadu nevýhod, kde dominují vysoká spotřeba a vysoké pořizovací náklady, kvůli kterým je automobilky tak moc milují. Navíc mají i další nevýhody typu špatného rozhledu před kapotu vozu či perfektním rozhledem z vozu, kdy s rostoucím počtem SUV, ztrácíte takový přehled o dění na vozovce jako dříve.

Tyto nevýhody však zatím zákazníci neberou příliš v potaz a tento segment i nadále roste. Proto není divu, že další a další výrobci chrlí svá velká SUV. Je však otázkou času, kdy bude SUV tolik, že pro výrobce již nebude segment tak lukrativní a posunou se zase o kousek dál.