Cortana je software, který možná znají někteří uživatelé produktů od Microsoftu. Jedná se o konkurentu jablečné Siri a funguje v podstatě na stejné bázi. Můžete skrze ní ovládat svůj počítač hlasem. Nyní to však díky ní půjde i automobilů.

Věří v to především Microsoft a snaží se této vizí jít naproti. Svědčí o tom i jeho spolupráce s BMW, Nissanem a nově také s Toyotou. Microsoft své plány prozradil již loňský rok, kdy řekl, že nehodlá vyvíjet vlastní autonomní automobily, o což se snaží Google i Apple, ale raději bude dodavatel softwaru a technologií na pozadí celého provozu automobilu budoucnosti.

Každá z automobilek má v současné sobě svůj vlastní palubní systém, který je šitý vozu přímo na míru. To by mělo do budoucna zůstat zachováno, ovšem s tím rozdílem, že všechny systémy budou z produkce jediného výrobce, a to Microsoftu. Primárně by byly vždy na pozadí cloudové služby od Microsoftu, které by zajišťovali konektivitu mezi jednotlivými vozy. Microsoft by dodával také autonomní navigaci a umělou inteligenci pro přirozenou komunikaci s vozidlem.

BMW již prezentovalo implementaci asistentky Cortany do svého palubního systému. Díky ní je možné dávat rozkazy hlasem automobilu, ale i si skrze Cortanu spravovat agendu, zajistit navigaci, pustit hudbu, vyhledat restauraci atd. Cortana však rozumí zatím jen anglicky.

Podobný směrem se chtějí vydat i další automobilka z Japonska. Toyota má nyní svou dohodu s Microsoftem o využití jeho patentovaných technologií, přičemž podobnou smlouvu má Microsoft i s Nissanem. Partnerství se podařilo domluvit i s Volvem, kde ovšem prozatím bude fungovat například Skype či office 356. Kde se ovšem prozatím ledy neprolamují, jsou společnosti Ford a Fiat, které také byly ohlášeni coby partneři.