Nový motor 1.0 TGI určený pro Polo i Fabii

Koncern Volkswagen představil nový tříválec, který pracuje se stlačeným zemním plynem a který je určen primárně pro malé vozy VW Group. Potvrzený je pro Seat Ibiza i nový Volkswagen Polo.

Volkswagen momentálně provádí důležitou mezigenerační změnu, která spočívá především v náhradě čtrnáctistovek a osmnáctistovek za nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI. Menší jednotky budou postupně nahrazeny za litrové tříválce. A nová verze tříválcového litru nyní bude debutovat na vídeňském motorovém sympoziu.

Rok 2014 znamenal pro CNG pohonné jednotky opravdu významný rok a to především ve Volkswagenu. Ovšem postupem času zájem opadl. To by se však mělo změnit s novinkou 1.0 TGI, který bude instalován hned do několika modelů. Tento motor schopen spalovat benzín i stlačený plyn najdeme například v nové Ibize, chystaném Polu, ale také by se měl ukázat ve Škodovácké Fabii.

Výkon tohoto motoru dosáhne 66 kW, což je více než dosavadní atmosférické tříválce 1.0 MPI, který nalezneme například ve Volkswagenu UP! a jeho sourozencích. Automobilka klade důraz především na nové inovativní řízení spalovacího procesu, který díky optimální přeměně metnu zajišťuje snížení emisí. Pro ideální zahřátí katalyzátoru spalují dva válce směs bohatou a jeden směs chudou. Speciální je i Lambda sonda, u které již není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během několika sekund a to i při studenem startu.

Krom nízkých emisí se Volkswagen pyšní také nízkým ekologickým dopadem při výrobě. Té je dosaženo právě díky spalovaní zemního plynu, jehož těžba je “ekologická“ od začátku. Výhodou je také možnst udržitelné výroby tohoto paliva a to například ze zemědělského odpadu. Automobilka dokonce hledá nové možnosti jak plyn vyrábět a to například pomocí syntetického CNG, které automobilka získává z vody a oxidu uhličitého a to pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů.