Zelenou skleněnou trofej pro vítěze bodového hodnocení letošní Tour vyhrál Michael Matthewsov

› Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier předal Michaelu Matthewsovi v Paříži trofej pro nejlepšího jezdce bodového hodnocení (nositeli zeleného trikotu)
› Všechny poháry pro vítěze slavného cyklistického závodu byly vytvořeny ŠKODA Designem
› ŠKODA je již počtrnácté oficiálním partnerem a oficiálním vozem Tour de France
› Česká automobilka potřetí sponzoruje zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace
› ŠKODA SUPERB jela opět jako ředitelský vůz, tzv. „Red Car“, ředitele Tour Christiana Prudhommea
› Na Tour se představila nová ŠKODA KAROQ

ŠKODA KAROQ

Za své čtvrté celkové vítězství při pravděpodobně nejtěžším cyklistickém závodě světa převzal na Champs-Élysées vítěz Tour de France Christopher Froome trofej z českého křišťálu navrženou designéry společnosti ŠKODA AUTO. Pohár pro nejlepšího jezdce bodového hodnocení předal Michaelu Matthewsovi předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. Trofej, vyrobená ze zeleného skla, byla navržena v oddělení ŠKODA Design, stejně jako ceny pro nejúspěšnějšího mladého jezdce a nejlepšího vrchaře, které v letošním roce získali Simon Yates a Warren Barguil. Automobilka podporuje cyklistický závod od roku 2004 a v roli oficiálního partnera a dodavatele oficiálního vozu se tedy představila již počtrnácté. Automobilka poskytla 250 pořadatelských a doprovodných vozů, mezi nimiž nechyběl i jeden vůz typu ŠKODA SUPERB, coby ředitelský vůz (tzv. „Red Car“) ředitele Tour Christiana Prudhommea. Vrcholnou událostí úvodní etapy v Düsseldorfu byla účast nového modelu ŠKODA KAROQ.

104. ročník Tour de France začal 1. července v Düsseldorfu a skončil po třech týdnech ve francouzské metropoli. Christoper Froome si již v průběhu závodu oblékl Žlutý trikot pro vedoucího jezdce a suverénně v něm dojel až do Paříže. Pro dvaatřicetiletého britského jezdce to bylo 4. vítězství Tour v jeho kariéře.

Zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace, kterým se v letošním ročníku stal Michael Matthews, sponzorovala značka ŠKODA již potřetí. Všechny trofeje pro vítěze vytvořil ŠKODA Design a vyrobila je česká sklářská společnost Lasvit. Zatímco výška 60 centimetrů a hmotnost čtyři kilogramy zůstávají nezměněné, designéři ŠKODA AUTO každým rokem překvapí novými kreativními nápady při tvorbě dekoru. Pro letošní Tour de France se nechali inspirovat studií ŠKODA VISION E. Stejně jako tento elektromobil, představený v dubnu na autosalonu v Šanghaji, ztělesňují skleněné trofeje moderní interpretaci umění českých sklářů.

Nová ŠKODA KAROQ debutovala na Tour

ŠKODA patří mezi nejdůležitější partnery Tour de France. Česká automobilka byla oficiálním partnerem a oficiálním poskytovatelem vozů pro tento závod okolo Francie již počtrnácté. Značka poskytla celkem 250 organizačních a doprovodných vozů. Součástí flotily bylo mimo jiné i nové SUV ŠKODA KODIAQ a výrazně modernizované vozy ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB. Stejně jako v minulých letech vedla peloton vlajková loď české značky jakožto ředitelský vůz. Limuzína ŠKODA SUPERB, lakovaná v nápadném červeném odstínu Corrida, je mobilním dispečinkem ředitele Tour Christiana Prudhommea a disponuje četnými detaily výbavy a technickými doplňky, mezi které patří mimo jiné i panoramatická prosklená střecha, kterou lze stisknutím tlačítka otevřít i z druhé řady sedadel.

Jako mimořádnou novinku nasadila značka ŠKODA v rámci premiérové etapy v Düsseldorfu tři nové vozy ŠKODA KAROQ jako servisní vozy tří týmů. Během svého třítýdenního působení urazila flotila vozů značky ŠKODA zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 ujely vozy během Tour de France celkem již více než 30 milionů kilometrů. Značkový servis ŠKODA denně připravoval na další etapy všech 250 vozů.

Angažmá v oblasti cyklistiky je dokladem mimořádného vztahu automobilky k jízdnímu kolu

Vášeň pro cyklistiku sahá u automobilky z Mladé Boleslavi až do počátků historie podniku, který začínal právě výrobou jízdních kol. V roce 1895 – tedy před 122 lety – založili v Mladé Boleslavi Václav Laurin a Václav Klement manufakturu na výrobu jízdních kol. Už o deset let později vyjel z výrobních hal jejich první automobil – typ Voiturette A. V roce 1925 došlo k fúzi firmy Laurin & Klement s firmou ŠKODA. Dnes je cyklistika pilířem strategie sponzoringu značky ŠKODA. Česká automobilka se na několika úrovních angažuje jako “motor cyklistiky.“ Vedle Tour de France a závodu Vuelta okolo Španělska, podporuje automobilka další mezinárodní cyklistické závody i řadu národních a mezinárodních akcí na poli masové cyklistiky. Kola a odpovídající příslušenství jsou navíc součástí rozšířené nabídky produktů značky ŠKODA.