Může nejnovější technologie zachránit diesely

Dieselům pomalu zvoní hrana a do války s nimi momentálně vstupují především evropská města. Příkladem je i Stuttgart, který se přiklonil na stranu ochránců přírody, kteří požadují výrazné zpřísnění opatření na ochranu ovzduší v tomto městě. Jenže celá kauza se teprve roztáčí.

O zákazu vjezdu dieselů do některých měst v Německu se spekulovalo již delší dobu. Stuttgartský soud nyní celou kauzu ještě více rozbouřil svým příklonem na stranu ochránců přírody, kteří chtějí zlepšit ovzduší v tomto automobilovém městě, ve kterém má svou produkci Porsche a Mercedes-Benz.

Žije zde 600 tisíc obyvatel a i přesto se městu stále nedaří naplnit spolkové normy o míře znečištění ovzduší. Původní regule mluvily o tom, že diesely budou pouze upravovány a zákaz vjezdu do města nebyl vůbec v plánu. Ovšem vše se odehrálo trochu jinak a dle soudu má ochrana lidského zdraví větší hodnotu než zájmy řidičů. I proto nad nimi nyní visí zákaz vjezdu do města.

Ovšem jak to tak vypadá, diesely ještě mají naději a to v podobě mildhybridu. Mnoho odborníků v automobilovém průmyslu se hoduje na tom, že spalovací motor ještě stále neřekl poslední slovo. Dieselové agregáty mají totiž trumf v rukávu a to je nízká spotřeba. Velkým strašákem jsou totiž stále emise CO2 a ty jsou ruku v ruce právě se spotřebou. Aby je bylo možné snížit, bude potřeba snížit i spotřebu. A právě diesel je schopen vykazovat přibližně o 20% nižší emise oxidu uhličitého, než je tomu u zážehových motorů.

Proto se do budoucna poměrně dost spoléhá na kombinaci mildhybridu s dieselem, který by navíc pracoval s napětím 48 voltů. Takový automobil dnes nabízí například Renault v podobě Scénucu na jehož vývoji pracoval s firmou Continental. V České Republice však tuto verzi prozatím neseženete.