Lada Vesta

Automobilka Lada je v našich luzích a hájích spojená především s modelem Niva. Ovšem v Rusku je velmi prodávaná také model Vesta. Po její verzi v sedanu přichází také očekávaný kombík, který bude dostupný i ve verzi Allroadu.

Měsíc a půl po zahájení produkce zahajuje Lada prodej nového kombíku Vesta SW na domácím ruském trhu. Krom výchozí verze je k dispozici také oplastovaná varianta se zvýšeným podvozkem Vesta SW Cross. Motorově je dostupná v šestnáctistovkové či osmnáctistovkové verzi.

Ruští zájemci si mohou nové kombi Vesta SW koupit za minimálně 639 900 rublů, což je v přepočtu asi 242 tisíc korun. Za tuto částku obdrží zážehový čtyřválec o výkonu 78 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem. Za příplatek zhruba 9 500 korun je k dispozici i robotizovaná převodovka s pěti stupni. Za osmnáctistovku zaplatí již 264 tisíc korun.

Jedná se o variantu Comfort, která nabízí v základu dva airbagy, kontrolu trakce, palubní počítač, ocelová patnáctipalcová kola, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rezervní kolo či elektrické ovládání předních oken. Na tuhou ruskou zimu je připraveno vyhřívání zpětných zrcátek i předních sedadel.

Pokud si bude chtít Rus přikoupit verzi určenou i mimo vozovku, což není nejspíše v Rusku nejrozumnější způsob dopravy, pak zaplatí 286 tisíc korun. Motor zůstává stejný, ovšem mění se výbava. Přibudou další dva airbagy, mlhovky, klimatizace, tempomat rádio se čtyřmi reproduktory, 17 palcová kola z lehkých slitin či multifunkční volant. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, střešní ližiny, zadní parkovací senzory či elektricky ovládaná zadní okna.

Od standardní verze se liší v několika ohledech a to vzhledově, kdy je spodní část chráněna plastovými díly. Zvýšil se navíc podvozek a světlá výška vzrostla na 203 mm, kterou Vesta konkuruje především některým SUV modelům. Podvozek automobilu je navíc bytelně chráněný, specialitou je i standardně dodávané zadní kotoučové brzdy.