ŠKODA KAROQ s pěti hvězdami z testu Euro NCAP

› ŠKODA KAROQ přesvědčila vysokou úrovní aktivní a pasivní bezpečnosti
› Ochrana dospělých členů posádky dosáhla v testu 93 procent
› ŠKODA KAROQ získala jako druhý vůz mladoboleslavské značky v roce 2017 pět hvězd
› Pět hvězd získalo všech sedm modelových řad značky ŠKODA

ŠKODA KAROQ

Nezávislá organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) hodnotila bezpečnost modelu ŠKODA KAROQ. Toto kompaktní SUV je dalším modelem české automobilky, který získal pět hvězd. Tím se KAROQ řadí mezi nejbezpečnější kompaktní SUV současnosti.

„Velice nás těší, že i nový model ŠKODA KAROQ v bezpečnostních testech Euro NCAP přesvědčil na celé čáře,“ zdůrazňuje člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje Christian Strube. „Kontinuálně pracujeme na optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich modelů a důsledně zdokonalujeme ochranu posádky, chodců i asistenční systémy. V modelu KAROQ je k dispozici řada asistenčních systémů, se kterými je možné se setkat jen ve vozech vyšších tříd,“ dodává Strube.

Organizace Euro NCAP ocenila ochranu dospělých členů osádky velice dobrou hodnotou 93 procent. Při testu bočního nárazu byly všechny kritické tělesné partie dobře chráněny. Kromě toho vyzdvihla Euro NCAP ochranu krční páteře cestujících při kolizi zezadu. Také systém nouzové brzdy kompaktního SUV fungoval i při nízkých rychlostech, běžných v městském provozu, spolehlivě a zabránil téměř všem kolizím. Plný počet bodů udělila Euro NCAP také za ochranu nohou chodců. Kromě toho kompaktní SUV přesvědčilo také dobrou ochranou hlavy chodců v případě srážky.

Po modelu ŠKODA KODIAQ získala i ŠKODA KAROQ, jako druhý vůz značky v roce 2017, výborné hodnocení v podobě pěti hvězd. ŠKODA tak v současné době patří mezi nemnoho automobilových značek, jejichž celá modelová paleta je organizací Euro NCAP hodnocena pěti hvězdami.

KAROQ za svou skvělou pasivní bezpečnost vděčí vysoké torzní tuhosti, velkorysým deformačním zónám, extrémně pevnému bezpečnostnímu skeletu kabiny i použití vysokopevnostních ocelí, například v oblasti podélníků. Kompaktní SUV kromě toho disponuje také sedmi sériově montovanými airbagy: airbagem řidiče a spolujezdce, hlavovými airbagy i bočními airbagy a kolenním airbagem řidiče. Dětské sedačky lze připevnit pomocí úchytu Top Tether a systému Isofix, který je na přání k dispozici i pro sedadlo předního spolujezdce. Při nárazu zezadu snižují speciálně konstruované hlavové opěrky na předních sedadlech riziko poranění krční páteře řidiče a spolujezdce. Proaktivní systém ochrany posádky v případě kolize také přitáhne zapnuté bezpečnostní pásy na předních sedadlech a zavře otevřená okna, popř. i střešní okno až na malou štěrbinu. Tento systém je pro řadu trhů součástí sériové výbavy.

Kromě toho je ŠKODA KAROQ vybavena několika kamerami a asistenčními systémy na bázi radaru a dalších senzorů. Radarový systém Front Assist s funkcí nouzové brzdy City a detekcí osob pomáhá zabránit střetům s chodci. Parkovací asistent a asistent pro vyjíždění z parkovacího místa pomáhá při omezeném výhledu a varuje před skrytým nebezpečím.

K dalším prvkům, které na palubě vozu ŠKODA KAROQ usnadňují řidiči jeho práci a současně zvyšují bezpečnost, patří adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek na bázi kamery, funkce nouzového volání, asistent pro jízdu v kolonách a identifikace únavy řidiče.

Euro NCAP je konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace provádí bezpečnostní zkoušky aktuálních modelů vozů a hodnotí bezpečnost podle výsledků i podle dostupnosti bezpečnostních systémů bezpečnost jednotlivých modelů. Organizace Euro NCAP byla založena v roce 1997. V uplynulých letech se hodnocení bezpečnostních testů neustále zpřísňovalo, v současnosti testy probíhají podle různých scénářů kolize. Zatímco zpočátku se hodnotily pouze výsledky nárazových testů, současné celkové hodnocení zohledňuje také vyhodnocení systémů aktivní bezpečnosti.