› Tři posádky týmu ŠKODA Motorsport na Rallye Monte Carlo – Jan Kopecký má za cíl vítězství v kategorii WRC 2
​› Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler se zúčastní úvodního kola mistrovství světa v rally 2018, Rallye Monte Carlo, za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 v barvách české vlajky
› Mladé posádky týmu ŠKODA, Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, se zaměří na sbírání zkušeností
› 17letý Kalle Rovanperä týmu ŠKODA je nejmladším jezdcem celého soutěžního pole
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Dobrý výsledek Jana Kopeckého na Rallye Monte Carlo by byl pokračováním naší série úspěchů v loňském ročníku mistrovství světa v kategorii WRC 2.“

ŠKODA FABIA R5

Nadcházející Rallye Monte Carlo (25.–28. 1. 2018) se zúčastní tři posádky týmu ŠKODA Motorsport, které budou řídit vozy ŠKODA FABIA R5. Mistr České republiky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) budou se svým vozem ŠKODA FABIA R5 v barvách české vlajky, oslavující 100leté výročí založení Československa, bojovat o vítězství. Mladé posádky Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN) v tomto případě nejsou přihlášeni do klasifikace mistrovství světa kategorie WRC 2. Mají za cíl získat více zkušeností v jedné z nejnáročnějších rally mistrovství světa a budou soutěžit ve třídě RC2.

​„Rallye Monte Carlo roku 2017 bylo v mé kariéře u ŠKODA Motorsport velmi speciálním okamžikem. Andreas Mikkelsen a Jan Kopecký nejenže zde vybojovali dvojité vítězství v kategorii WRC 2, ale současně v celkovém hodnocení mistrovství světa kategorie WRC, kde jsou přihlášené mnohem výkonnější vozy, vybojovali sedmé a osmé místo. Jsem opravdu zvědav, zda bude Jan schopen tento výsledek ještě zlepšit,“ vysvětluje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

Jako poctu ke 100. výročí založení Československa v roce 1918 ponese ŠKODA FABIA R5 Jana Kopeckého českou trikoloru. „Jsem velmi hrdý na to, že mohu tímto velmi speciálním designem vozu reprezentovat svoji zemi na Rallye Monte Carlo a následně také v mistrovství České republiky. Můj vůz vypadá fantasticky. Nemohu se dočkat na start sezóny,“ řekl úřadující český šampión. Současně dodává: „Základem úspěchu bude správná volba pneumatik, protože v jedné zkoušce můžete zažít jak suchý, tak mokrý asfalt, ledové plochy i sníh.“ Jan Kopecký letos pojede Rallye Monte Carlo po sedmé. V porovnání s ním teprve 17letý Kalle Rovanperä z juniorského programu ŠKODA zde pojede poprvé a současně bude nejmladším pilotem této nejprestižnější soutěže mistrovství světa. Jeho týmový kolega O. C. Veiby pojede svoji třetí Rallye Monte Carlo, poprvé však za volantem vozu s pohonem všech kol.

„Každému jezdci se do celkového hodnocení započítají výsledky ze sedmi z celkových 13 podniků letošní sezóny mistrovství světa Jinými slovy: jezdec může absolvovat šest rally, v nichž na něj nebude tlak na dobrý výsledek. Právě z tohoto důvodu jsme se rozhodli, že naše nováčky Kalleho a O. C. na Rallye Monte Carlo nezapíšeme do boje o body v rámci WRC 2. Jejich cílem je učit se v náročných podmínkách této legendární soutěže. Budu naše talentované mladíky sledovat a držet jim palce,“ vysvětluje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

Start do letošní nové sezóny je pro ŠKODA Motorsport velmi náročný, protože kromě účasti na Rallye Monte Carlo se oddělení motorsportu stěhuje do nových prostor poblíž centrály ŠKODA v Mladé Boleslavi.

První rychlostní zkouška Rallye Monte Carlo startuje ve čtvrtek 25. ledna v 18 hodin před legendárním kasinem. Následují dvě noční rychlostní zkoušky, po nichž kolem půlnoci posádky dorazí do města Gap ve francouzských Alpách. V pátek a v sobotu se je na programu dalších jedenáct rychlostních zkoušek, po nichž se rally vrátí do servisní zóny v přístavu v Monte Carlu. V neděli 28. ledna se pojedou další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě vedou přes známý Col de Turini. Celkem bude mít nejprestižnější rally v celém šampionátu 17 rychlostních zkoušek a 395 kilometrů, které se pojedou za nevyzpytatelného počasí a pro všechny zúčastněné budou velmi náročnou zkouškou.

Věděli jste, že…

…se Rallye Monte Carlo jelo poprvé v roce 1911 a je nejstarším podnikem kalendáře mistrovství světa?
…původně byla tato rally navržena pro propagaci Monte Carla coby turistické destinace a že až do roku 1997 soutěžící startovali z různých koutů Evropy? A že před tím, než se vydali na měřené úseky, absolvovali vytrvalostní cesty, takzvané „concentration runs“, do Monte Carla?
…v roce 2018 se známá 37 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška „Sisteron“ pojede opačným směrem v noci a bude první zkouškou ve čtvrtek večer?
…zcela zásadní je pro úspěch v Rallye Monte Carlo volba vhodných pneumatik? Týmy budou muset absolvovat dvě až tři zkoušky na jedné sadě pneumatik s maximálně dvěma rezervními koly. Díky tomu je volba pneumatik většinou kompromisem – jedna rychlostní zkouška se může jet na sněhu a na další může být led, mokro nebo sucho.
…týmy často na vozy nasazují různé kombinace zimních pneumatik s hřeby a slicků tak, aby se co nejlépe vyrovnaly s měnícími se podmínkami.
…závěrečný ceremoniál se koná před palácem v Monacu a ceny bude osobně předávat Jeho excelence Princ Albert.

Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) pro rok 2018:

Soutěž Datum
Monte-Carlo 24.01.–28.01.2018
Švédsko 15.02.–18.02.2018
Mexiko 08.03.–11.03.2018
Francie 05.04.–08.04.2018
Argentina 26.04.–29.04.2018
Portugalsko 17.05.–20.05.2018
Itálie 07.06.–10.06.2018
Finsko 26.07.–29.07.2018
Německo 16.08.–19.08.2018
Turecko 13.09.–16.09.2018
Velká Británie 04.10.–07.10.2018
Španělsko 25.10.–28.10.2018
Austrálie 15.11.–18.11.2018