Úspěch amerického výrobce elektromobilů Tesla je inspirací pro mnoho dalších společností. Nejnovějším zájemcem o výrobu legendárních elektromobilů chce být Pininfarina.

Staré dobré jméno

Jméno Pininfarina je ve světě automobilového průmyslu notoricky známý. Tato italská karosárna sídlící v Turíně byla založena v roce 1930 Battistem Pinin Farinhou, a svůj největší úspěch zaznamenávala v poválečném období, když začala spolupracovat s Ferrari. Tato značka si však dnes vozy již navrhuje sama a tak Pininfarinha hledá jiné zdroje financí. A sází na kartu elektromobility.

Pod vedením nového majitele, kterým je indická automobilka Mahindra, která vlastní pininfarinhu od roku 2015, se italské designerské centrum chce stát pod vedením šéfa Paula Pininfariny prvním výrobce luxusních elektromobilů na světě.

Velké plány

„Snem mého otce bylo vybudovat automobilovou společnost a snem jeho otce bylo také vybudovat automobilovou společnost. Na mně teď je tyto sny realizovat,“ řekl na ženevském autosalonu předseda představenstva firmy Paulo Pininfarina.

Vnuk Battisty Fariny sice neupřesnil, jak chce tohoto cíle dosáhnout, nic to však nemění na kráse tohoto rodinného odkazu. Nicméně společnost to bude mít velmi složité, jelikož v současné době funguje především jako designérské centrum, které nestaví vozy od roku 2010. Každopádně je jasné, že společnost chce slavné jméno automobilek využít a představila již i jeden ze svých prvních nápadů.

Unikátní koncept

Jedná se o koncept Pininfarinha HK GT, který by se teoreticky mohl stát základem pro připravovaný elektromobil. Jedná se o gran turismo s racčími dveřmi o konfiguraci 2+2 by mohl být soupeřem například pro vozy typu Mercedes-Benz CLS.

O pohon se v případe konceptu starají čtyři elektromobily o kombinovaném výkonu přes 800 kW, které spolupracují s dvoustupňovou převodovkou, které doplňuje mikroturbína jako prodlužovač dojezdu. Automobil podle autorů zvládne zrychlit z 0-100 za 2,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 350 km/h. Baterie umožňuje dojezd na jedno nabítí 160 kilometrů, ovšem mikroturbína dokáže dojezd zvednout až na 1 tisíc kilometrů.