Nástupce nového Beetlu sice není v současné době u Volkswagenu prioritou, ovšem vedení jeho stavbu zcela nezavrhuje. A pokud se jí přeci jen dočkáme, máme se na co těšit.

Klasika v novém

Dva páry dveří, čistě elektrický pohon zadních kol stejně jako tomu bylo u předchůdce Type 1 z roku 1945. To by mohly být jedny ze zajímavých vlastností nového Brouka. Ovšem za předpokladu, že se skutečně začne vyrábět.

Projekt Brouka oživila automobilka v roce 1997, kdy automobil dostal pohon předních kol. Novodobé provedení se dočkalo také druhé generace, která se momentálně s trhem loučí. Příjezd první generace není momentálně v nejbližší budoucnosti plánován, ovšem Volkswagen jej rozhodně nevyloučil. Má dokonce představu o tom, jak by takový automobil mohl vypadat.

Jednalo by se o čistě elektrický automobil, který by stál na platformě MEB, kterou automobilka v současné době využívá pro automobily rodiny MEB. Automobil by měl za úkol především mířit na emoce svých majitelů a díky své historii a tvarům by mu to mohlo jít velmi dobře.

Jen dostat zelenou

Volkswagen má dokonce i náčrt toho, jak by novinka mohla vypadat. Na svědomí jej má Klaus Bischoff, který o něm hovořil takto: „Podíváme-li se na platformu MEB, nejkratší možný rozvor ukazuje hatchback. Pokud by takové proporce dostal i Brouk, už by to nebyl funkční kompromis. Bylo by to prostorné a atraktivní auto,“ uvedl s tím, že ve srovnání s dosluhujícím modelem by klidně mohl mít dva páry dveří.

Ikonický model by se tak dělil o základy s hatchbackem, ovšem značka se nebojí, že by si navzájem kradli zákazník. Novinka by byla se současnou generací citelně lepší a navíc by se vracela zpět ke kořenům. Zda ovšem bude realizována je momentálně velkou neznámou.