Po celou letošní tuningovou sezonu slýchávám, že dvojková Fabia nejde tunit, ale jaké milé překvapení na nás čekalo na Motor Show v Essenu. Již v reportáži z výstavy, jsem Vám slíbil, že se k této novince ještě vrátíme a dnes to plníme.Vše mají na svědomí studenti Mannheimské univerzity a jako základ posloužila dvojková Škoda Fabia s motorem 1,4 16V. Do projektu se zapojilo asi 30 studentů, kteří si rozdělili úkoly. Tým byl rozdělen do několika skupin (koordinační, marketing,motor,exteriér,interiér,multimedia), kde každá měla svůj úkol a ten musela zpracovat. Teď jsme Vám představili ty, kdo za tím autem stojí a můžeme přejít k představení samotného vozu.

Dost tunerů si položí otázku, proč si studenti jako základ nezvolili Fabii s motorem 1,6 litru, ale odpověď najdete hned v následujících větách. Motor 1,4 16V byl částečně odstrojen a doplněn o turbo doplněné chladičem stlačeného vzduchu a sportovním vzduchovým filtrem. Kompletní změnou prošel i výfuk, doplněný o sportovní katalysator splňující Euro4.  Díky těmto zásadním úpravám získal navíc 63kW a celkový výkon se vyšplhal na úctihodných 132 kW. Vozidlo je ještě tak zvaně syrové a studenti se s ním ještě pořádně nesvezli, ale předpokládají, že stovku by chtěli zvládat pod 8 sekund a maximálka by měla lehce překonat 200 km/hod.

Studenti nezapomněli ani na sportovní podvozek vepředu doplněný většími brzdami, kde kotouče mají průměr 299mm. Byl namontován i tužší stabilizátor. O přenos výkonu na vozovku se starají sedmnácti palcové disky Oxigin (17/7,5) obuté do pneumatik Hankook (205/40 R17). Disky byly dodatečně doplněné o modré zbarvení.

Nyní se již dostáváme k interiéru a k ozvučení vozu. Velká část interiéru byla potažena bílou kůží a ta byla použita i na přadní sedačky Recaro Sportster CS. Bíla kuže se objevila i na části volantu a řadící páky, na jejíž hlavici je displej zobrazující rychlostní stupeň. Hlavní jednotka audiosystému je dvoudinové DVD od firmy Alpine. Výškové reproduktory byly přemístěny do předních sloupků a naopak zesilovače a subwoofer byly zabudovány do zástavby v zavazadlovém prostoru.

Vizáž Fabie byla upravena jen decentně. V přední části zaujme decentní spoiler pod nárazníkem a diodová světla pro denní svícení. Vše pokračuje decentními prahy a je zakončeno difuzorem v zadním nárazníku a střešním křidélkem. Ve finále byla bílá Fabie doplněná černo modrým zbarvením. Nyní si ještě prohlédněte galerii, kde najdete i fotografie z doby zrodu.