Již v loňském roce jsme se rozhodli pořádat i podzimní sraz, který je asi jednou z posledních letošních akcí. Již 9.sraz SKODAHOME.cz byl opět směřován k pokecu mezi účastníky, ale i přesto bylo setkání okořeněno novou soutěží.Sraz byl opět pořádán v tradičním Chaberském kempu na okraji Prahy. Jediná otázka ve vzduchu byla, zda loňské zařazení podzimních srazů bylo správným krokem. Setkání v roce 2008 bylo šito tak trochu horkou jehlou, protože definitivní rozhodnutí padlo až koncem léta. Přesto návštěva 69 aut byla hezkým vstupem mezi klubové srazy. Již vloni padlo rozhodnutí, že se auta již nebudou hodnotit, ale rozdá se 77 plaket. Asi největším strašákem bylo počasí, protože v uplynulém týdnu napadlo na některých místech v Čechách více jak půl metru sněhu a hodně lidí váhalo, zda v tomto nečase jet do Chaber. Ale Ti co se nezalekli, nelitovali. Teplota nad deseti stupni celsia, občas i vysvitlo sluníčko přispělo k pohodovému setkání a odpovědělo velmi kladně na otázku z úvodu odstavce. Nakonec  na sraz přijelo celkem 89 aut včetně vozů VIP a pořadatelů. Asi největší pozornost na sebe lákala replika vozu Porsche 550 Spyder, jenž je postaven na podvozkových skupinách z Rapidu. Škodovácký motor je vyladěn na nějakých 100 koní a při váze vozu kolem 500 kilogramů mu dává neuvěřitelné zrychlení. O něm se již v pátek přesvědčil i Olin,kterého majitel jako prvního tohoto úžasného speciálu svezl. To, že se sraz otevírá všem škodovkám ukázala i účast desítky veteránů. Nesmím ani zapomenout na natuněné škodovky známé například i z finále Tuning Cupu nebo desítku vozů z koncernu VW.

Pro účastníky tentokrát byla připravena novinka v podobě orientační soutěže s jízdou podle šipkového itineráře, kterou více znají účastníci veteránských soutěží. Ti ji uvítali s nadšením, zato tuneři k ní museli být naháněni, ale jejich kladná odezva po dojezdu a bouřlivé povzbuzování u posledního úkolu ukázalo správnou volbu zařadit tuto soutěž do programu srazu. Orienťák byl odstartován v pravé poledne a na start se postavilo více jak dvě desítky vozidel. Hned po startu musel soutěžící zacouvat pravým zadním kolem na určený bod. Aby to nebylo zase tak jednoduché, dostalo pravé zrcátko slušivého kulicha. Poté následovalo popojetí dopředu a zastavení 1,5 metru od tyče. Jak výsledky ukázaly, tyto dva úkoly byly rozhodující k boji o pohárková místa. Dále pak následoval odjezd podle šipkového itineráře na jedenácti kilometrový okruh. Již za prvním odbočením měli někteří problémy, než jim došlo jak se v itineráři orientovat. Po čtyřech a půl kilometrech čekala posádky první kontrola se třemi otázkami, které byly zaměřeny na historii Skodahome.cz. Přesně na osmém kilometru čekala druhá kontrola, která zase položila otázky z historie automobilky s okřídleným šípem ve znaku. Nyní již do cíle zbývaly již jen tři kilometry a v kempu poslední úkol. Jednalo se pomocí tužky o projetí tratě nakreslené na papíru, a aby to nebylo tak jednoduché, trať sledoval soutěžící pomocí zrcadla. A co předváděla ruka soutěžících, když mozek nebyl schopen pochopit, co vidí oči. Chvílemi průjezd na papíře spíše připomínal seismograf  při silném zemětřesení.

Jak již jsem vzpomenul v úvodu účast devíti desítek vozidel byla velmi slušným číslem a po spočítání výsledků následovalo vyhlášení výsledků a předání plaket. Součástí zakončení bylo i slavnostní naplnění klubového poháru šampusem a přípitek pro zůčastněné. Jednalo se o pohár, který získal Skodahome.cz za nejpočetnější klub na X. Tuning, styling and Hi-Fi v Plasech u Plzně. Ještě připomenu, že na něm mají největší podíl Škodahoumáci se Superby. Pak jsme ještě popřáli Lewisovi k jeho pětadvacetinám a přišla řada na předání tří pohárů pro vítěze orientačního závodu nazvaného Škoda Tour 2009. Třetí místo obsadil Tomáš Močárník a jeho černá Octavka na vzduchovém podvozku. Ještě připomenu, že ho navigoval Bary a oba znáte z účinkování v Tuning Cupu. Druhou pozici si vyjela nádherná replika Porsche 550 Spyder na podvozku z Rapidu s posádkou manželů Zlámalových. Premiérové vítězství si odnesli Jiří a Petr Atanasovi a jejich krásná Škoda 1000 MB Felixe z roku 1967. Pak už přišlo na řadu rozdání 77 plaket a předání dárků, které věnovala firma Auto Kelly. Každý zúčastněný při vjezdu obdržel cedulku s číslem, za kterou při vyhlašování dostal plaketku. Čím čísla byla větší, plaket na rozdání méně, přicházel Olin pomalu o hlas.

Nakonec byly všechny pohárky, plakety i dárky od sponzora rozdány a následoval postupný odjezd soutěžících ke svým domovům. Asi pětadvacet účastníků se jen přesunulo do místní hospůdky, kde se u piva ještě dlouho debatovalo. Ti poslední odcházeli kolem půlnoci plni dojmů ze srazu a s plány na příští rok. Závěrem bychom chtěli poděkovat všem zúčastněným a již nyní přemýšlíme o srazech v roce 2010.