U příležitosti 36. Rally Bohemia se současně již potřetí jela Bohemia Historic Show. Na startovní listině bylo 33 posádek, ale neúčast některých soutěžících i jako celou soutěž ovlivnila sněhová kalamita, která postihla naše území. Na startu byla nejvíce zastoupena značka Škoda a to naznačilo, že valná většina posádek je z Čech. Přes startovní rampu přejela pouze jedna zahraniční posádka.Německý účastník sice přivezl překrásné Audi Quattro, ale jeho účinkování skončilo již v první zatáčce úvodní rychlostní zkoušky. Ani Audi Sport Quattro naší posádky pilotované Petrem Žáčkem do cíle pro technickou závadu nedojelo. Velmi srdcovou záležitostí je Fiat 124 Abarth bratří Šipkových. Za zmínku ještě stojí nejmladší a zároveň nejrychlejší vůz soutěže, kterým byl tovární speciál Renault Clio 16V. Dále zde ještě na startu stály vozy, které jsme ve velkém počtu vídali za dob totality. Díky Milanovi Blahoutovi se v Boleslavi objevil nesmrtelný VAZ 2105 a východní blok zastupovaly kouřící a smrdíci vozy Trabant.

Jak už jsem zmínil v úvodu, nejvíce byla zastoupena značka Škoda a její vozy jak se říkalo vše vzadu (motor a poháněná náprava). Byla zde zastoupena celá řada začínající vozem Škoda 1000MB, následována několika stovkami. Zde se objevily i silnější speciály Škoda 120S Rally.  Diváci mohli vidět kupé Škoda 110 R a z něho vyvinutý nesmrtelný speciál Škoda 130RS. Nyní se již dostávám k vozu Škoda 130 LR, jenž byl postaven jako Mehtova replika. Posledním škodováckým zástupcem byl áčkový Favorit.

Vidět tyto veterány, jak se prohánějí po rychlostních zkouškách jako za mlada je úžasný zážitek. My Vám alespoň přinášíme něco fotografií ze startu, této sněhovou kalamitou poznamenané soutěže.