Škoda Auto v Číně tento týden překročila hranici 100.000 prodaných vozů. Celkově se tak největší česká automobilka přiblížila prodejním cílům pro rok 2009. Od ledna do října dodala zákazníkům po celém světě 570.217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem V Číně se Škoda Auto zařadila na druhé místo v rámci podniků se zahraniční účastí a největším růstem na trhu, ačkoli na místní trh vstoupila teprve před třemi lety. Od ledna do října prodala česká automobilka v Číně 95.679 vozů, což znamená meziročně 92,8% růst.

„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali.“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
 
”Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků," prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.
 
Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 %. Celkové dodávky na zákazníky činí za prvních deset měsíců 145.043 vozů.
 
Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45.385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 %. „Potvrzuje se, že zákazníci pozitivně reagují na aktuální nabídku a férové ceny. Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl 3. příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.
 
Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 % na 33.434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 % (tj. 226.683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263.480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 %).