Co si budeme povídat, s Fáčkama se dají dělat divy. Můžete ho celý obalit laminátem, různých spoilerů je na trhu dost, můžete ho celý zahladit a zbavit ho všech výčnělků, nebo ho nechat zreznout a vytvořit tak nějakou tu krysu. A protože vás jeho pořízení

Je tu ovšem jedno velké ale. Aby to Fávo ve výsledku za něco stálo, musí se to vzít pěkně od podlahy, a to doslova. Tak jako David Braun. Ten si tenhle kousek koupil od kamaráda v roce 2006 a od té doby na něm tvrdě maká. A je to ve výsledku znát. Nepustil se do úprav bezhlavě a proto na něj nenavěsil laminát, ale vydal se tou druhou cestou. Chtěl zachovat původní křivky karoserie, vše zahladit a na závěr hodit nějakou tu zajímavou barvu.

Po kompletní renovaci karoserie se mohl vrhnout na tuningové změny. Přední nárazník je zcela v sériové podobě, což se dnes opravdu moc nevidí. Kapota dostala návlek a oprostila se od svislých žlábků a otvoru pro nasávání vzduchu do kabiny. Přední světlomety ztmavly a překryly se čirým lexanem. Kukuč je tak mnohem modernější. K němu přispívají i nová Aero stírátka starající se o pořádek na předním okně. Přední blatníky přišli jen o otvor pro boční blikače, jinak jsou zcela sériové. Dokonce i jejich lem a to se snaží schovat parádní balóny. Na dveřích už nenajdete kliky ani zámky, jejich otevírání je řešeno odskoky. Velká zpětná zrcátka nahradil malinký model F1. Záď vozu zkrášlují bílé lampy Hella se zabudovanými diodovými žárovkami. Mezi nimi už nenajdete RZ, tu nahradil mezikus kopírující tvar světel. RZ se přesunula zcela dolu a opticky vyvažuje mohutnou koncovku výfuku Mugen. Tvar zadního nárazníku je stejně jako ten přední beze změn, jen přišel o prostřední prolis.

Kapitolou samou pro sebe jsou kola. Tyhle kousky rozhodně nepřehlédnete. Jejich šíře je totiž 9 palců vpředu a dokonce 10 palců vzadu. Při zálisu ET 10 a ET 9 se prostě nemají šanci vejít do standardních lemů. Prostě si drze čouhají ven. Jejich průměr 14 palců způsobuje, že vypadají ještě širší, než ve skutečnosti jsou. I rozměry pneumatik se nedají zahanbit. Vpředu se otáčejí 225/40, vzadu dokonce 255/35 !!! Rozšiřujících podložek zde opravdu není třeba. Značné pokleknutí karoserie k zemi způsobil upravený tlumičový set od známého českého výrobce HP Sporting. Přesné hodnoty jsou 100 a 40 mm. O potřebnou deceleraci se vpředu starají vrtané kotouče od Feroda a vzadu se objevily komponenty z Golfu II GTI. I razantnější brždění snesou pancéřované hadičky. Bílým lakem je kompletně pokryt celý podvozek, ramena i nápravy. Tlumiče a držáky zadní nápravy nesou černý a oranžový odstín.

Interiér se nese v duchu upraveného modelu 93, takže v černém odstínu. Dost se tady vyřádila ruka flockaře. Na palubce nepřehlédnete velký přídavný otáčkoměr s indikací momentu přeřazení. Kaplička přístrojů kopíruje design Octavie RS. Na ně je trochu složitější výhled přes malinký tříramenný volant Raid s průměrem pouhých 280 mm. Mezi anatomickými sedadly Autostyl nepřehlédnete hydraulickou závodní ruční brzdu od specialisty Speedpro. Závodního ducha interiéru zcela jistě dotváří i oranžově lakovaná ochranná klec, která zaujala místo původní lavice sedadel. Ozvučení obstarává přehrávač Sony CDX-GT424U spolu s komponentními reproduktory Spectron SP-026C. Na rozšíření se už ale pracuje.

Motorový prostor jsem si nechal schválně až na konec. Na první pohled je vidět, že mu David věnoval značnou pozornost. Úprav je tu snad nepočítaně. Agregát dostal dva dvojité karburátory Dellorto DHLA 40. S nimi se dá nahnat spousty výkonu, zvláště tehdy, když je na druhé straně podpoříte laděnými svody. Dopomohla i snížena hlava, vačka 280/280, tvrdší pružiny na ventilech z BMW, leštěné sací a výfukové kanály v hlavě, odlehčený setrvačník na 5kg, odlehčená řemenice na klice o 0,5kg, nebo závodní svíčky Bosch Platinum. Vše je doplněno závodními hadice na benzín, startérem z Felicie. Ostatní hadice a kabeláž je schována.