Po podzimním představení Tuning Cupové Škody Fabia combi v designu WTCC z dílny Tau-Racing.cz a Filipa Taubnera na našich stránkách si u Fíli opět uděláme menší zastávku a budeme mít možnost nahlédnout pod pokličku jeho umění, lépe řečeno za zavřená vrataV tomto článku Vám Fíla představí, jak vznikala technikou airbrush (nanášení barvy pomocí pistole a stlačeného vzduchu z kompresoru) replika závodní helmy dvojnásobného šampiona zámořské série CART a továrního pilota týmu BMW – Alessandra – Alexe Zanardiho.

Jako základ byla vybrána otevřená verze závodní helmy OMP s kšiltem doplněná o průhledné kouřové mini hledí.

Po důkladném oblepení všech černých molitanových částí a výstelek uvnitř helmy přišlo na řadu přebroušení bílé helmy a černého kšiltu 1500 smirkem, dvojvrstva plniče a dvojvrstva bílé barvy a opětovné přebroušení.

Design helmy byl již předem promyšlený. Jedná se o původní barevnou kombinaci se kterou Alex začínal závodit a dvakrát s ní získal titul v sérii CART. Barevné kombinace se několikrát změnily, ale tato varianta zůstane navždy nesmazatelně zapsána v paměti všech jeho fanoušků, soupeřů a členů týmů.

Na řadu přišlo několika hodinové lepení základního motivu pomocí proužků papírové pásky – to co mělo ve finále zůstat bílé a zároveň překrytí všech budoucích barevných ploch mimo první – červené.
Každé zamaskování již stříklé barvy se aplikovalo po 24 hodinách, kdy bylo jisté, že předchozí barva je dostatečně proschlá a nedojde k poškození již hotové vrstvy.
Z červené perletě přes žlutou až po modrou.
Zároveň se na strany kšiltu umístila loga výrobce – firmy OMP a na přední hranu kšiltu www adresa Taubner Racing Teamu.
Spodní část čekala na stříbrno-černý perleťový podklad, nalepení proužků a vystínování vzniklých kosočtverců černou perletí a doplnění loga výrobce na zadní stranu helmy.

Stále zůstával volný jeden pruh – mezi červenou a žlutou barvou. V úvahu připadala stříbrná barva. Ale to by jsme nesměli být na dílně u Fíli, aby i tomuto detailu nevěnoval tu největší péči a preciznost.
Místo klasické stříbrné barvy přišlo na řadu pravé plátkové stříbro.

Po zaschnutí, očištění stříbrných otřepů a odmaskování všech krycích pásek se vše chystalo na první vrstvy lakování bezbarvým lakem. Následující den se nesl v duchu „krvácejícího srdíčka“, když se již vcelku pěkné dílo muselo kompletně zmatovatět dvoutisícovkou smirkem pod vodou. Jedná se o standartní postup, ale vždy nahání husí kůži.

Ovšem tento nepříjemný pocit byl následující den vymazán činností, při které se ladnost a dokonalost airbrushe vždy podtrhne. Svou šanci dostaly „chlupy z kanadské veverky“. Jedná se o precizní olinkování štetcem – Pinstriping. V tomto případě v osvědčené barevné kombinaci černé perleťi s bílou.

V této fázi již nezbývalo nic jiného, než celé dílo překrýt třemi dvojvrstvami bezbarvého laku PPG a po cca 70ti hodinách práce helmu zkompletovat.

Stejnou technikou, ale jinými motivy můžete mít zkrášleného svého miláčka i Vy.
Stačí k tomu jen kontaktovat Filipa Taubnera (filip.taubner(zavináč)seznam.cz , tel.: 776 243 532) a dohodnout se.

Ze stejné dílny pochází i komplet airbrush, kterou na své červené Fabii vozí Olin, F.T., Jan Havlát (modrý Ford Puma), Eva Rudošová (oranžový Seat Cordoba) a do nedávna také Jiří Levý „Lewis“ (žlutý Seat Ibiza).