Natuněných menších škodovek vidíme po srazech mnoho, ale natuněných vlajkových lodí značky s okřídleným šípem ve znaku je jak šafránu. Přesto se vozy Škoda Superb na srazech objevují a jedna si dokonce troufla i na Tuning Cup.

 

Ondrovi kamarádi neřeknou jinak, než Vosťa a jak začal s tuningem? Již u svého předchozího auta to nějak nehnal do extrémů, snížení a sedmnáctky kola. V loňském roce se ale rozhodl, že by chtěl pohodlný, luxusní a hlavně naftový motor. V tu dobu padla volba na vůz Škoda Superb 1,9Tdi s výkonem 96kW z roku 2005, kde Ondra dodává „pro superb jsem se rozhodl, protože mi přijde zajímavý a hlavně jsem chtěl zkusit upravit větší auto – limuzínu…v kurzu byl i passat, ale díky tomu, že v rodině kralují škodovky jsem vzal superba“. V loňském roce se jen tak rozkoukával a hledal směr, jakým svého Supa natunit. Na otázku jaké úpravy upřednostňuje, odpověděl “Volím decentní styl…nemám rád laminát a takové ty přehnané obří nárazníky..což je trend českých mladých tunerů…samolepky z benzinky a kitovat a kitovat…já sem pro německý čistý styl..velká kola s autem co nejvíc na zem,a k tomu spoustu detailů! Ladění výkonu je zajímavé , ale v mém případě mám jen čip motoru, což mi zvýšilo malinko výkon a snížilo spotřebu a jsem spokojený.

Vše odstartoval začátek letošního roku, když vůz k šedé titan metalíze dostal lesklou černou střechu. Auto dostalo i několik decentních doplňků v podobě mračítek a prodloužené střechy. U exterieru ještě zaujmou decentně zatmavené faceliftové zadní světla a přední část byla doplněna o xenony. Na předním okně si ještě můžeme všimnout chromové nálepky JBcars a na první pohled má být denodenní libovkou. Tím směrem se ubírá i interiér, který je kombinován v krémové a černé kůži. Vše zvýrazňují dřevěné doplňky a 1dinový DVD,CD přehrávač Panasonic s výsuvným 7“ LCD monitorem.

Každé správné tuningové auto má být sníženo k zemi. Zde to Vosťa řekl, že vše vyřešil díky stavitelnému podvozku V-maxx, který přední nápravu poslal o 90mm k zemi a u zadní 60mm. To doplňuje kompletně do krémové barvy nalakovaný podvozek, včetně podběhů. V těch se ukrývají devatenáctipalcová kola OZ Antares o šířce 8 palců. Ta jsou obuta do Nankang ultrasport 215/35 R19 a nakonec ještě dodal, že nejtěžším oříškem bylo „Asi vychytat jak moc můžeme jít dolů se štelovákem od V-maxxu, aby se s tím dalo jezdit …oříšek byl asi před začátkem vůbec navrhnout co a jak se na auto bude dávat. Za pomoc v tomto ohledu děkuju zkušenému tunerovi Honzovi Burgetovi s BMw e36“

Ondra nezapomněl ani na motor, který díky čipu posílil o necelé dvě desítky kW na konečných 115kW. Motorový prostor byl vylepšen i esteticky. O to se postaral Filip Taubner, kterého většina    z vás zná pod přezdívkou „Fíla“. Ten vytvořil na krémové plasty velmi zajímavou airbrush. Nezapomnělo se ani na víčka a kryt motoru, která byla pozlacena. To vše ještě doplňuje krémová spodní část kapoty. O odvod výfukových plynů se starají leštěné koncovky výfuku  z mladší sestřičky. 

Závěrem jsme se ještě Vosti zeptali jak vidí budoucnost českého tuningu, kde apeloval na začínající tunery , že laminát a samolepky z benzínky není to pravé ořechové. Ještě dodává, že začínájící tuneři jezdí na srazy typu Mimoň, kde se jedou mladíci jen opít,  než aby to byl sraz o tuning autech. Nová poznání má i kolem Tuning Cupu, kde potkává nové lidi,  kteří jsou moc v pohodě.  A než si prohlédnete fotografii, ještě jsme se za Vás zeptali co plánuje Ondra do budoucna? S úsměvem odpověděl  „Chci se teď věnovat superbu do té doby, než bude vypadat podle mých představ. Teprve pak začnu uvažovat co dál, nyní jsem na začátku projektu SUPERB“