Početnou skupinu soutěžících tvoří vozy s okřídleným šípem ve znaku. I zde je znát, že se začíná prosazovat čistý styl a již přestává platit levné auto, levné doplňky. Tři vozy škoda v TOP10 mluví za své.

Nejstarší natuněné škodovky soutěží v kategorii Škoda Oldies. Z jedenácti startujících do finále postoupilo pět vozů. Bohužel do Brna přijeli pouze tři soutěžící a vítězství si odvezl Robert Beneš a jeho Škoda 1000MB, jenž byl i suverénem základní části. O druhé místo svedly vyrovnaný souboj šťastnější Jan Petráček (Škoda 130) a nakonec třetí Libor Lošek (Škoda 120). Tito dva si byli vyrovnanými soupeři již základní části.

Nejnabytější kategorií byla Škoda Scene, kde soutěžily vozy Favorit, Forman a Felicie. Osmnáct vozů soutěžících v základních kolech patřilo k nejobsazenější scéně. V Brně vyhrál neporažený v základní části Karel Buzický na Favoritu před pěticí Felicií. Druhý se umístil ke konci sezóny finišující Štěpán Domorád a třetí zkončila Anna Rubačíková, která z bronzového místa měla neskutečnou radost. Stále to vypadalo jako když tomu nemůže stále uvěřit. Za pohárovou trojicí skončili Jan Gulč, Ladislav Hloušek a poslední Miroslav Veselý.

Ve Škoda Modern Scene hrají prim Octávky první generace. Ač se v základní části objevily dva Superby a jeden Roomster. Do finále sice postoupily takřka samé Octávky a „Vosťův“ Superb, který chtěl být tak trochu štikou v rybníce. V Brně nakonec bylo jen pět soutěžících a zasloužené vítězství si odvezl Miroslav Průcha se zelenou Octávií Combi. Asi ani druhé místo nebylo překvapením a pohárek si odvezl Daniel Košut. Dále už to bylo dosti vyrovnané a z brozového umístění se nakonec radoval František Kraus se svým červeným eReSem. Čtvrtý byl Milan Mašek a až pátý Ondřej Vostárek.

Nejvyrovnanější a netvrdší boj byl ve Fabia Scene, kde porota měla hodně práce určit vítěze. Jako každý rok i letos se jednalo o nejvyrovnanější kategorii, ve které někteří prohru nesli dosti špatně. Vítězství si tentokrát odnesla červená Fabie Lukáše Černého před zklamaným Davidem Čermákem, jehož první reakce byla, že auto zapálí. Ne jinak tomu bylo na dalších místech. O třetí místo si to rozdala rovnou trojice soutěžících a opět hodně těsně.Bronzový pohár si nakonec odvezl „Bary“ Jan Bareš, před čtvrtým asi nejvíce zklamaným finalistou Lukášem Šťasným, který si přijel do Brna pro pohár. Na pátém místě zkončil Olin (Libor Olič), který v letošní sezóně na autě udělal nejméně změn. Šestý Martin Mlejnek přijel spíše sbírat zkušenosti a určitě se ve Fabia Sceně neztratil.

Škodovky ale bojovaly i v dalších kategoriích. V RAT scéně obsadily vozy Škoda Favorit první dvě místa. Vyhrál David Friedman se svým „FAVORAT“ před zklamaným Markem Jackaninem. První dvě místa také patřila škodovkám v OLD SCHOOL sceně, kde vyhrála Slovenská dvoubarevná Octávka Jozefa Ondrášíka před Olinovým (Libor Olič) litříkem MBG. Také nesmíme zapomenout na vítěze Funny cars Radka Hykeše a jeho eleso. Vítězství Škoda Fabia Combi dobyla ještě v Profi sceně, ze kterého měl „Fíla“ Filip Taubner velkou radost.

Závěrem jen podotknu, co bude příští rok, zda se bude soutěžit v základních kolech, nebo bude jen finále, na které si pořadatelé jen vyberou ty nejhezčí vozy, to zatím nikdo neví. Musíme počkat, až lidé pořádající TC si oddychnou, zhodnotí letošní rok a dají nám novou podobu soutěže. Nyní si ještě prohlédněte druhý díl fotogalerie a zavzpomínejte s námi na finále v Brně.

 

Velká fotogalerie AZ pneu Tuning Salon 2010 – 2.část