Škoda Auto prodala v roce 2010 více automobilů než kdykoliv předtím a dosáhla na důležitých odbytištích nových rekordů u dodávek zákazníkům a tržních podílů. Se 762.600 (2009: 684.200) prodanými automobily celosvětově výrobce poprvé prolomil hranici tři č

To odpovídá nárůstu oproti předchozímu roku o 11,5 %. Nejoblíbenějším modelem se stala opět Škoda Octavia. Výborně si v prvním celém roce svého prodeje vedly také Škoda Yeti a Škoda Superb Combi. Nepřetržitou dynamiku vykazovaly prodeje rostoucích trhů v Číně, Rusku a Indii.

„V roce 2010 se nám podařilo zvýšit celkové prodeje na novou rekordní hodnotu. Zároveň více zemí než dříve hlásilo nové rekordy u podílu na trhu a u počtu dodaných vozů,“ vysvětluje Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „Tím jsme získali vynikající základ pro další růst v nadcházejících letech. Naše aktivity na všech trzích plánujeme dále posilovat a do roku 2018 chceme prodeje celosvětově zvýšit minimálně na dvojnásobek. Již v tomto roce představíme několik překvapení.“

Společnosti Škoda Auto se dařilo také dále rozvíjet její vedoucí postavení na českém trhu. Tržní podíl v roce 2010 vzrostl na 34,5 % (2009: 33,4 %). Celkově společnost prodala v loňském roce v České republice 58.000 vozidel (2009: 56.500). To odpovídá nárůstu o 2,7 % oproti předchozímu roku. Obzvláště úspěšný byl model Škoda Yeti, který se stal v Čechách se zřetelným odstupem jak nejprodávanějším terénním vozem, tak jedničkou mezi vozidly s pohonem všech kol.

I ve střední a východní Evropě byly vozy Škoda nadále velmi žádané. Na Ukrajině (+17,1 %), ve Slovinsku (+15,9 %), v Estonsku (+18,7 %) a v Srbsku (+18,7 %) se dodávky zvýšily dvouciferně. Rekordní podíly na trhu zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku (10,6 %) a Estonsku (14,4 %).

Škoda Auto rovněž získávala podíly na důležitých trzích v západní Evropě. Ve Velké Británii dosáhla s přírůstkem 15,6 % nejen rekordního odbytu (41.600 jednotek), ale současně se svými 2,1 % také nejvyššího tržního podílu v historii. V Nizozemí prodala Škoda Auto o 77,2 % více vozidel než v předchozím roce (15.400 jednotek). V Irsku, Řecku a Norsku překonal tržní podíl značky poprvé hranici 5 %.

Nepřetržitý růst zaznamenávala Škoda Auto na důležitých růstových trzích v Číně, Indii a Rusku. Na všech třech trzích vykázal výrobce vloni silný dvouciferný růst. V Číně, největším automobilovém trhu světa, stoupl prodej o 47,3 % a dosáhl 180.500 jednotek. V Rusku bylo prodáno 45.600 vozidel (v předchozím roce: 33.000), což představuje nárůst o 38,1 % a nový rekordní podíl na trhu ve výši 2,6 %. V Indii prodeje vzrostly o 37,7 % na cca 20.000 vozidel.

Na dalších rostoucích trzích se Škoda rozvíjela rovněž úspěšně: například v Izraeli vzrostl prodej o 54,2 %, v Austrálii o 31,8 % a v Alžírsku o 16,6 %.

Dodávky zákazníkům za celý rok 2010 (modely Škoda v porovnání k celému roku 2009): Octavia (318.900 vozidel/+16,6 %), Fabia (229.000 vozidel/-13,3 %), Superb (98.900 vozidel/+121,9 %), Yeti (52.600 %), Roomster (32.300 vozidel/-31,4 %), Octavia Tour (30.900 vozidel/-29,5 %).