A´t si kdo chce co chce říká, tisícovka je prostě nesmrtelné auto. Pokud se dostane do rukou hodného majitele, má vyhráno a přežije úplně všechno. I takto staré auto se ale dá upravovat. Někdo sáhne po decentních změnách, další se do litříku pustí opravdu

Škoda 1000MB B5

Model Š1000MB má za sebou bohatou závodnickou minulost a tak se Robert rozhodl spojit starý soutěžácký bodykit s moderními úpravami celého vozu. A myslím, že se mu to povedlo. Všechny blatníky tak nabyly na mohutnosti, ty zadní dokonce extrémně. Nechybí ani tolik oblíbené přední laminátové lízátko, které je schované pod chromovou kulatinou evokující nárazník. Zadní dokonce zcela chybí. Laminátové nástavce prahů asi každý poznal a je to také jediný moderní prvek zdobící lehce zahlazenou karoserii. Odlehčená kapota překrývá zcela proměněné čelo, skrz které proudí studený vzduch do náporového chlazení umístěného v rozděleném kufru. Horký vzduch z chladiče pak stoupá vyřezávanými otvory a prochází laminátovou kapotou, kterou drží na místě závodní rychloupínáky. Bok auta je prost od jakýchkoliv lišt, dokonce se i hrdlo nádrže se přemístilo kufru. Na dveřích zůstaly jen přední kliky a vnější zpětná zrcátka od firmy Sandtler. Přední světla dostala po vzoru VW Brouka přinýtované kšiltíky, zadní lampy zase částečné zalakování jejich boků. Velký otvor v zadním čele je vyplněn pouze chromovanými tyčkami, díky čemuž i z venku můžete obdivovat vyšperkovaný motor. Nově zrestaurovaná karoserie je zalita do dvou vrstev červené barvy, jedné vrstvy Flip-flop laku, doplněné černým pruhem se žlutým ornamentem.

Chlazené kotouče Brembo

Volbou drátěných kol Phat Wheel nemohl Robert udělat chybu, k autu sedí perfektně. Rozměr je více než dostačující – 7×14 palců. Ráfky jsou zabaleny do pryže Falken Sport o velikosti 195/45 R14 na obou nápravách. Za nimi se předu usídlily čtyřpístkové brzdiče, zakusujících se do chlazených kotoučů Brembo, vzadu si auto bohatě vystačí s dvoupístky ze Š125. O deceleraci je tedy postaráno vrchovatě. Všechny tyto komponenty jsou připevněny na vyztužených nápravách ze Š130 a Š Rapid.

Vzduchovým box a filtr KN

Všechny tyto úpravy by byly trochu zbytečné, pokud by pod kapotou zůstal sériový motor a tenhle má do původního agregátu hodně daleko. Spíše se jedná o polozávodní kousek. Jeho obsah narostl na 1360 ccm a dosahuje poctivých 100 koní, které dává až v 8.000 otáčkách. Ano čtete správně. Aby bylo možno dosáhnout takového nárůstu výkonu, bylo zapotřebí si pohrát s kompresním poměrem (nově 10,5:1), přibyla i dvojice horizontálních karburátorů Dellorto-40 se vzduchovým boxem a filtrem KN. Ten navazuje na sání ze závodní Felicie Kit Car. A ještě nekončíme. Uvnitř se ukrývá ostrá vačka, leštěné ojnice, odlehčený setrvačník, řemenice a ventily, zvětšené sací a výfukové kanálky, tvrdé ventilové pružiny (kvůli těm 8.000 otáčkám) a u převodovky polokeramická spojka. Spaliny odcházejí pryč závodními svody obalenými termopáskou a zmiňovaným příčným výfukem. Oku lahodí spousta leštěných, chromovaných a airbrushem zdobených dílů.

Anatomické sedáky Škoda 130RS

Interiér nezůstal v úpravách rozhodně pozadu. Ba právě naopak. Zde nezůstal kámen na kameni. Posuďte sami. Palubní deska z Fabie, potažená koženkou, v ní budíky ze Š125, přečalouněné anatomické sedáky z modelu 130RS, doplněné o bezpečnostní pásy Raceland, nerezový ochranný rám a hifiaparatura zakomponovaná do laminátové vestavby, která zabírá celou zadní část kabiny. O odpovídající přísun decibelů se stará čelní jednotka Panasonic, dvojice Subwooferů Magnat a Dexon, čtveřice třípásmových reproduktorů Audiovox a  zesilovačů Magnat a Fener. Nad vším bdí 1F kapacitor Alfatec.

Robert se se svým litříkem mazlí přes 6 let a každou novou sezónu vyjede s nějakou obměnou. Když už totiž jednou začnete, jen tak neskončíte.