Škoda Felicia je příkladem auta, na kterém se může začínající tuner dostatečně vyřádit.

Škoda Felicia

Upravovat se dá v podstatě úplně všechno a při trochu citu se z ní dá vykouzlit i zajímavý kousek. Michal Fryč, majitel tohoto oranžového kousku je přesně tímto typem úpravce. A protože své úpravy neuspěchal, vznikla tato pěkně vyšlechtěná Felicia.

Bodykitu od firmy JT Tuning

Na své krásce už pracuje skoro dva roky. Změny jsou vkusné, nepřeplácané, podrhující původní tvary auta. A tak to má být. Nesnažte se z rodinné Felicie udělat Mitsubishi Evo, výsledek bude spíče k smíchu. Michal položil základ svých úprav na bodykitu od firmy JT Tuning, která dodala oba nárazníky. Ty prošly následně menší úpravou. Plastové nástavce prahů pocházejí od Top Plastu. Klempířina zasáhla nejvíce v oblasti kapoty, předních blatníků a víka kufru. Kapota je prodloužena, maska chladiče vyměněna, to samé platí i o předních světlometech, doplněných xenony a blinkrech z VW Polo. Proto se upravovat i tento prostor. Boky přišly jen o zámky dveří, kliky zůstaly na svých místech. Záď tak prodělala nejvíce změn. Víko postrádá zámek, stěrač, znak automobilky a černou lištu spojující zadní lampy. Ty už nejsou červené, ale kouřové. Nárazník je zcela hladký, jen výkroj ukrývá koncovku laděného výfuku Soieta. S finálním lakem byl trochu problém, musel se stříkat na několikrát. Lakýrník si prostě s odstínem z palety automobilky Toyota nevěděl moc rady. Na konec ale vše dobře dopadlo. Černá kapota má pod bezbarvým lakem ještě rozesety třpytky, které na slunci rozhodně nepřehlédnete.

Kola Dotz – Daytona

Posledně zmiňovanou kombinaci laku použil Michal i k nástřiku kol z lehkých slitin od firmy Dotz. Model Daytona o rozměrech 7×16 palců tak vypadá zcela jinak, než v sériovém stavu. Je totiž doplněn i dodatečným leštěním límce. Nízkoprofilové pneumatiky Dunlop SP 9000 o velikosti 195/40 R16 dodržují nastavenou toleranci v celkovém obvodu pneu. Díky zálisu ET 35 si mohl Michal dovolit ještě podložit zadní kola 10 mm podložkami. Ty jsou nasazeny na brzdový systém z Golfu III. Snížení vozu o 60 resp. 40 mm obstaral tlumičový set od HP Sporting. Ani na lakování jednotlivých komponentů podvozku se nezapomnělo.

Podpultový agregát 1,6 litru

Michal koupil auto s kdysi podpultovým agregátem 1,6 litru, který byl výhradně produktem koncernového VW a produkoval lehce uškrcených 75 koní. O rozšíření tohoto stáda se Michal pokusil prostřednictvím výměny vzduchového filtru za otevřený a laděným výfukem od Laityngu a již zmiňované Soiety. Estetické změny zastupuje stříbrně lakovaný motor a převodovka, lakované nádobky provozních kapalin a vyleštěné ventilové víko, včetně rozdělovače.

Černý a oranžový flock

Interiér se Michalovi rozhodně povedl. I přes to, že zde nenajdete kůži, nebo dnes tolik populární koženku, změnil se výrazně. Stačilo vybrat kvalitní flock a vkusně rozdělit celý interiér mezi černý a oranžový odstín. V této kombinaci jsou i přední anatomické sedáky. Kaplička přístrojů vyhlíží mnohem sportovněji díky polepům budíků v designu RS, doplněných hliníkovými kroužky. Dalšími doplňky jsou sportovní volant JOM, hlavice řadicí páky z Octavie RS a universální hliníkové pedály. Bez hifiaparatury by to přeci nebylo celé tuningové auto. Takže nejen zavazadlový prostor padl za oběť těmto komponentům. Čelní jednotka Alpine CDA-9889R vše řídí, zesílení signálu je pod taktovkou zesilovačů Crunch GP1500.1 pohánějící subwoofer Powerbass Evolution VSP 12-D4 a GP 1000.4, který má na starosti  přední komponentní reproduktory Powerbass ES 6C a zadní kompa Powerbass S 6C. Nezapomnělo se ani na 1F kapacitor AIV, nutný při takto rozsáhlém systému.