Letošní šampionát Intercontinental Rally Challenge (IRC) se blíží do svého finálového rozuzlení.

Na startu obě posádky týmu ŠKODA Motorsport

Zbývají pouze dvě soutěže a obě slibují s ohledem na systém hodnocení napínavou podívanou a bitvu o každý metr trati. Bodový účet za skotskou rally je hodnocen násobkem 1.5 a tak má každé umístění o polovinu větší cenu než na předešlých soutěžích. Tým ŠKODA Motorsport se na start postaví v plném složení – s úřadujícími šampiony IRC ve složení Hänninen/Markkula a lídry šampionátu posádkou Kopecký/Starý. Tovární tým doplní ŠKODA UK Motorsport, pro který je domácí soutěž se stále se zlepšujícím Andreasem Mikkelsenem velkou výzvou.

Skotská soutěž hodnocená koeficientem 1.5x bodů

Po třech asfaltových soutěžích se šampionát IRC vrací na šotolinový povrch na úpatí skotské vysočiny. Už tak náročná rally představuje zvýšeným bodovým ziskem díky koeficientu 1.5 velké lákadlo a slibuje souboje na ostří nože. Notným způsobem tak skotských 15 rychlostních zkoušek a 200 ostrých kilometrů promluví do celkového
hodnocení soutěže jak mezi jezdci, tak mezi značkami. Zdaleka ještě není v šampionátu rozhodnuto, o to více na výsledku ze skotské rally záleží. Důležitou rally určitě sehraje klid a rozvaha – dá se hodně získat, ale také hodně ztratit.

Jan Kopecký

Lídr šampionátu IRC, před skotskou rally říká: „Skotsko je pro nás velkou neznámou, nikdy jsme tam nestartovali. Pojede se na šotolině, s kterou máme letos jen jednu zkušenost (Azory), přesto se pokusíme jet co nejrychleji a odvézt si co největší
počet bodů.“

Juho Hänninen

Loňský šampion IRC a vítěz skotské rally 2010, přidává: „Na skotskou soutěž máme ty nejlepší vzpomínky, určitě bychom s Mikkem rádi zopakovali loňské umístění, předně však chceme pomoci týmu. Skotsko je nádherná země, těším se opět na atmosféru IRC.“

Očekává se ostrý souboj.

Skotská rally společně s poslední soutěží na Kypru (3.-5. listopadu) představuje absolutní vrchol šampionátu IRC. Systém hodnocení zajišťuje násobek bodového zisku na obou soutěžích – v konečném důsledku se bodově jedou ne dvě, ale tři a půl soutěže.