ŠKODA v prvních devíti měsících roku 2011 zvýšila své celosvětové prodeje o 16,8 procenta ve srovnání s rokem 2010.

Zákazníkům bylo dodáno celkem 664.800 vozů

Počet dodávek zákazníkům vzrostl v období od ledna do září na 664.800 vozů (leden – září 2010: 569.000 vozů). S 81.200 prodanými vozy dosáhla značka nového zářijového rekordu (v minulém roce: 75.800) a třetího nejlepšího měsíčního prodejního výsledku v historii firmy (po březnu 2011 a červnu 2011).

Škoda překročí hranici 800.000 prodaných vozů za rok

„ŠKODA v letošním roce opět roste vysokým tempem“, říká Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. „Náš růst jsme zachovali. Posilujeme ve všech regionech a v roce 2011 poprvé překročíme hranici 800.000 prodaných vozů. Modelová ofenzíva naší značky přispěje k tomu, že ŠKODA bude v příštích letech nadále posilovat svou pozici na trhu. První nové modely jsme již představili v podobě vozu Citigo a vozu Rapid v Indii. ŠKODA tak vstoupí do nových
zákaznických segmentů.“

Historické rekordy značky Škoda

Na domácím českém trhu prodala ŠKODA v září 5.100 vozů. Pro vůz s okřídleným šípem ve znaku se tedy rozhodl každý třetí český zákazník. V zemích střední a východní Evropy značka v minulém měsíci svou pozici dále posílila, např. prodeje v Chorvatsku vzrostly o 85,9 procent, v Rumunsku o 9,6 procent, v Maďarsku o 8,9 procent a na Ukrajině o 7,1 procent. V západní Evropě zvýšila ŠKODA v září své prodeje o 2,6 procent na 35.200 vozů. Historické rekordy zaznamenala značka hned na třech trzích: Ve Velké Británii vzrostly prodeje na 7.200 vozů (nárůst o 33,2 procent). Švýcarsko hlásí nárůst o 27,9 procent (1.700 prodaných vozů), Norsko o 27,7 procent (700 vozů).

Nový prodejní rekord v Číně

Trvale silnou dynamiku s vysokým růstem zaznamenává ŠKODA v růstových regionech – v Rusku, v Indii a v Číně. V Rusku a v Indii prodala ŠKODA do konce září více vozů než za celý rok 2010. V Rusku značka v září zvýšila prodej o 63,1 procent na 6.500 vozů a dosáhla tak druhého nejlepšího měsíčního výsledku v historii. V Indii vzrostl odbyt v září o 37,5 procent na 2.200 vozů. V Číně dosáhla automobilka v září nového prodejního rekordu v podobě 21.100 dodaných vozů (nárůst o 9,8 procent).

Také na dalších mimoevropských trzích zaznamenává ŠKODA růst. V Austrálii se značce podařilo svůj zářijový prodejní výsledek nárůstem o 125,1 procent více než zdvojnásobit.

Dodávky zákazníkům v září 2011 (modely značky ŠKODA v porovnání se zářím 2010):

Octavia (35.300 vozů/plus 11,8 procent), Fabia (24.300 vozů/plus 3,6 procent), Superb (10.300 vozů/plus 2,9 procent), Yeti (6.500 vozů/plus 20,4 procent), Roomster (3.600 vozů/plus 7,5 procent).

Dodávky zákazníkům v lednu – září 2011 (modely značky ŠKODA v porovnání s obdobím leden – září 2010):

Octavia (283.900 vozů/plus 19,8 procent), Fabia (201.900 vozů/plus 19,1 procent), Superb (90.600 vozů/plus 23,5 procent), Yeti (50.800 vozů/plus 29,6 procent), Roomster (27.000 vozů/plus 10,9 procent).