Škoda Felicia je poměrně jednoduché auto a pro začínajícího tunera jako dělaná. Ovšem jejími úpravami se zabývají i zkušení matadoři. A právě jeden takový projekt vám představujeme. Jedná se o rudou krásku Martina Fabiánka.

Rudá kráska Martina Fabiánka.

Tohle auto už prošlo pod jeho rukama několika evolucemi a ta poslední je samozřejmě nejvydařenější. Ale i ty předchozí měly se současnou společného jmenovatele -jednoduchost, promyšlennost a kvalitu zpracování. Rudá Felicie je sice decentní, ovšem překvapuje i několika extrémními úpravami.

Z lidovky libovka

Martin se nesnažil z Felicie udělat zcela jiné auto, což je rozhodně dobře, ale chtěl vytvořit z lidovky libovku. A to se mu rozhodně povedlo. Přispělo k tomu hned několik zajímavých úprav. Přední nárazník vypadá skoro sériově, jenže je prodloužen o 30 mm. Tím pádem se přiblížil k silnici nebezpečně blízko. I jeho strany jsou trochu jiné. Díky výrazné, nebojím se říci až extrémní úpravě lemů blatníků. Ty pocházejí z VW Golfu první generace. Pravý blatník dostal odvětrávací mřížku z Mercedesu Sprinter, kterou mají tuneři v oblibě. Vpředu se ještě zastavíme u světel. Jsou sériová, jen prošla výrazným ztmavením. Černý odstín má nová maska chladiče od výrobce Mattig. Kapota nově postrádá otvor pro nasávání vzduchu k topení. Boční profil auta snižují o 30 mm snížení plechové prahy. Zadní lemy, opět z Golfu I způsobily nutnost úpravy i zadního nárazníku. Otěrové lišty jsou na obou lakovány do klavírové černé. Záď vozu zdobí už jen stříška dveří od firmy AirDesign. Úprav karoserie tedy není mnoho, přesto stačí k tomu, aby auto skvěle vypadalo.

Kola dělají auto

Určitě jste zvědaví, jaký rozměr kol se marně snaží vmáčknout do rozšířených lemů. Jedná se o ráfky Artec S2 Edition v rozměru 9×16 ET50. Zdá se vám zális poměrně velký na to, jak kola lezou ven. Když se podíváte na počet šroubů ve středu kola, možná už tušíte, že zde bylo zapotřebí distančních podložek na změnu rozteče. Ty mají sílu 25 mm. Tím pádem se snížil zális na ET25, což už je při 9 palcích šíře nemožné dostat do sériových blatníků. Kola se při jízdě krásně schovávají do blatníků, především díky zvolenému rozměru pneumatik. 195/40 R16 dá práci vůbec na takovéto ráfky natáhnout. Patka pneumatiky se na ráfku drží zuby nehty. Na tomto autě nejsou extrémní jen zmiňované lemy blatníků, ale také hodnota celkového snížení vozu. 140 mm vpředu a 70 mm vzadu jsou už opravdu brutální hodnoty. Bylo jich dosaženo úpravou stavitelného podvozkového kitu českého výrobce HP Sporting. Celý set je doplněn silonovými dorazy. Změn doznala i brzdová soustava. Přední náprava dostala komponety firem Textar a Brembo, zadní zase kotoučový set z VW Polo 6N2. Nezapomnělo se ani na lakování a to černým komaxitem.

90 koní pod kapotou

Pod kapotou se děly věci. Lakovaný agregát předělaný na karburátorové plnění, vylepšený o ostrou vačku 280/280, snížení hlavy válců, vyleštěné kanály, kliku a ojnici je usazen v zahlazeném motorovém prostoru. Nejvíce to „odnesla“ zadní část. Zde chybí celý topný systém a akumulátor. Místo nich se zde objevila prázdná „lavice“. Výkon motoru se zvedl i díky kompletně laděnému výfukovému potrubí, které je omotáno ThermoTec páskou. Kola tak mají k dispozici plných 90 koní.

Zbývá již jen interier

Zde dominuje černý odstín. A je jedno, zda je to matný lak, nebo hojně použitá koženka. Ta se usadila na palubní desce, obkladech dveří, sedadlech, stropě nebo dokonce ochranném bezpečnostním rámu. Společnost jí dělá červená alcantrara. Nechybí klasika jako tříramenný volant Isotta Nivola RT nebo nová hlavice řadicí páky. Zde použita z Peugeota. Multimedíální zástavbu tvoří DVD jednotka Vieta, centrální jednotka Alpine 9815 RB, přídavný monitor na dveřích kufru a přední reproduktory EmPhaser XT3.

Tak jak se vám líbí? Nám moc. Jednoduchá, s čistými liniemi, přitom agresivní a luxusní.