ABREX, tradiční výrobce modelů značky s okřídleným šípem ve znaku přinesl na předvánoční trh horkou novinku, kterou je model Škoda 110 L z roku 1973.

Škoda 110 L

Nyní něco z historie. Roku 1964 přišla škodovka s úplně novou koncepcí lidového vozu, který měl samonosnou karoserii a motor s hliníkovým tlakově litým blokem. Typ měl mít název Favorit, ale nakonec byl pojmenován Škada 1000 MB a jeho výroba zkončila v pátek 1.8.1969. Po celozávodní dovolené již následovala výroba inovované verze vozu Škoda 100 typ 722 a Škoda 110 typ 717. V půli následujícího roku byla v Kvasinách rozběhnuta výroba sportovní varianty Škoda  110 R typ 718K. Stovky prodělaly v roce 1972, a hlavně 1973 několik inovačních změn. Tou nejnápadnější byly nové zapuštěné kliky „BOMORO“, které již předtím mělo erko. Výroba modelů Škoda 100/110 byla ukončena v březnu 1977.

Model pod lupou

Hned na první pohled, ještě než vyndáme model z krabičky  je vidět věrnost s originálem. Jedná se o  Škodu 110 L typ 717, který se začal vyrábět od 1.1.1973 a má již zapuštěné kliky „Bomoro“.  Z bočního pohledu jsou nepřehlédnutelná kola, která mají i mezikruží, které se právě dávalo na modely „L“ (De Luxe). Po vyjmutí z krabičky je vidět, že nedržíte v ruce hračku, ale sběratelský model. Zaujal nás detail prolisu na přístrojové desce, ale i věrně zpracovaná jak přední, tak zadní část modelu.

Stodesítka chvalitebně

Již před časem jsme Vám zde představili předchůdkyni, model Škoda 1000 MB, který kvalitativní laťku nastavil dosti vysoko, a my mu udělili známku 1 méně. I zde u modelu Škoda 110 L odvedli u Abrexu kvalitní práci, ale po důkladném prohlédnutí modelu mu dáváme výslednou znáku 2. Je škoda, že naše známkování ovlivnily opravdu jen detaily.  Otázkou je proč SPZ MBA 19-72, když model pochází z roku 1973 (k tomu ještě vzadu černá a bílá čísla). Komu model Škoda 110 L ještě chybí, tak ať neváhá, a může si jej přímo objednat v internetovém obchodě ABREX.

Vše vzadu

Pomalu se nám začíná zacelovat základní řada modelů z období 1964 až 1990 s motory a poháněnou nápravou vzadu. Model krásně zapadne mezi zadohraby Škoda 1000 MB (1964) a Škoda 120 L (1984). U Abrexu je mezi připravovanými modely je již také „užovka“ Škoda 105 a doufejme, že se dočkáme eRka a legendární stotřicítky.