ŠKODA Octavia Green E Line dokazuje každodenní využitelnost ve službách Správy Pražského hradu.Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů ŠKODA se pohybuje po historické půdě.

Bílá „hradní“ Octavia

Správa Pražského hradu využívá vůz Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.

ŠKODA Octavia Green E Line

Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů ŠKODA Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.

Provoz v reálném městském prostředí

„Těší nás, že nám Pražský hrad poskytl tuto vynikající příležitost k praktickému testu Octavie Green E Line,“  říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA. „Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy. Provoz v tomto reálném městském prostředí nám proto poskytne cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu,“ dodává Pečenka.
 
„V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.

Elektromobilní kurýrní služba 

Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR. Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.

Dojezd 150 kilometrů

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Maximální rychlost 135 km/h

Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.
 
Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. ŠKODA přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.