Pokud patříte mezi provozovatele dieselových automobilů, asi budete znát problematiku filtrů pevných částic osobně, z doslechu a nebo se Vás brzy úzce týkat bude. Je opravdu filtr pevných částic potřebný?

Co je DPF – filtr pevných částic?

DPF je zkratkou nejčastěji užívanou v Německu a u nás; v západní Evropě dostal filtr pevných částic označení FAP. V každém případě jde vždy o zařízení umístěné ve výfukovém systému, jehož funkcí je zachytávat pevné nečistoty a saze ve spalinách dieselových automobilů. Snižuje tím emise karcinogenních škodlivin oproti dieselům bez DPF až stonásobně více! Zcela jistě tedy filtr pevných částic ve Vašem autě své opodstatnění má!

Auta s DPF šetří životní prostředí i naše zdraví! Díky tomu dostávají nejvyšší emisní známku, se kterou se bez problémů dostanete i do nízkoemisních zón bez dalších poplatků v celé Evropě. Auto s DPF má samozřejmě vyšší prodejní hodnotu. Navíc, přepis vozidla je v případě prodeje doslova za babku. Auto s DPF snáze projde technickou kontrolou a emisemi. Kde je tedy problém?

Problémy s filtry pevných částic nastávají, když se blíží konec jejich životnosti. To je zpravidla po 100 až 130.000 ujetých kilometrech. DPF se totiž ucpávají. Sice se každých cca 500 km automaticky čistí, nicméně proces aktivní regenerace nikdy není stoprocentní a část sazí zůstává ve filtru usazena. Na ní se při další regeneraci usadí další vrstvička, a tak stále dokola až do doby, kdy filtr přestane být schopen vlastní regenerace. Pak se ucpe zcela a způsobuje problémy. Auto netáhne, vynechává, nemá výkon. Po čase se přepíná do nouzového režimu, až nakonec přestává sloužit úplně a jste nuceni navštívit specializovaný servis.

Mýtus – ucpaný DPF se musí odstranit!

V běžném autoservise se dozvíte, že ucpaný filtr je nutno demontovat a vyměnit za nový. Přitom Vám sdělí cenu nového, a tady občas slabší povahy kolabují. Nový DPF totiž může klidně stát až 100.000 Kč, přičemž průměrná cena je kolem 50.000 Kč. S Vaší reakcí je většinou počítáno předem a jako úlevu Vám nabídnou alternativu – odstranění filtru pevných částic natrvalo. Tam je cena kolem 7 – 8 tisíc, což je jistě pro šokovaného majitele auta s ucpaným filtrem na první pohled značná finanční úspora.

Ovšem POZOR! Auto s odstraněným DPF je technicky nezpůsobilé k provozu! Ztrácíte emisní třídy, snižujete cenu vozidla. Riskujete vysoké pokuty, nedostanete se do nízkoemisních oblastí, porušujete záruku výrobce, atd. Výsledkem je, že odstranění DPF se nakonec prodraží tak, že by snad bylo výhodnější filtr koupit nový!

To, o čem Vám většinou v obyčejném servise neřeknou, je legální renovace DPF se zárukou! Je to proces, při kterém se filtr obnovuje, čistí a znovu získává parametry vhodné k jeho provozu. Cena renovace DPF od profesionálů se pohybuje mezi 5 – 7 tisící korunami! Je tedy levnější než odstranění DPF a přitom autu i Vám zůstávají všechny jeho výhody!

Mýtus  – při čištění DPF se uvolňují zachycené nečistoty do přírody!

Pravda jen částečně. Filtr, který je regenerován nejmodernějšími metodami a zcela podle legislativních norem, nikdy není ekologickou zátěží! Při chemickém čištění nebo při čištění vodou, což jsou obě metody, které rozhodně nelze doporučit, bohužel leckdy dochází k uvolnění karcinogenních látek do okolního prostředí. Nicméně, tyto metody čištění DPF jsou považovány za zcela nešetrné, málo efektivní a snad už brzy zakázané!

Oproti tomu třífázová metoda renovace filtru, kterou jako jedna z mála provádí společnost DPF Engineering (čelní specialisté na problematiku DPF v Evropě), je k přírodě i filtru ohleduplná a dokáže filtr pevných částic renovovat na 98% původního stavu! Výsledkem je naprosto dokonale fungující filtr pevných částic, který lze dále používat stejně dobře a dlouho, jako filtr nový. Proto společnost poskytuje na renovaci DPF záruku 100.000 ujetých kilometrů nebo 36 měsíců!

DPF Engineering přináší legální, efektivní a levné řešení

Česká společnost DPF Engineering se sídlem i zázemím v Praze je jednou z mála firem, které dokonale rozumí problematice filtrů pevných částic. Používají nejmodernější technologie a pracovní postupy, které šetří přírodu a jsou ohleduplné k filtru samotnému. Prodlužují jeho životnost, dovednou renovovat filtr tak, že se parametry i schopnostmi na 98% shoduje s filtrem novým. Přitom cena za renovaci není nijak dramatická, vychází dokonce levněji, než odstranění DPF! Renovaci DPF zvládnou do 24 hodin!

Trápí Vás filtr pevných částic? Chcete si nechat filtr zdarma zkontrolovat a mít jistotu, že je vše v pořádku? Svěřte se profesionálům z DPF Enineering, navštivte web společnosti a zavolejte na bezplatnou telefonní linku! Domluvte si termín návštěvy a hoďte starosti s filtrem za hlavu! DPF Engineering je vyřeší za Vás…