ŠKODA v únoru 2013 dodala zákazníkům po celém světě 67.100 vozů (únor 2012: 72.100), což představuje pokles o 6,9 procent. V prvních dvou měsících roku prodala česká automobilka více než 136.600 vozů (stejné období minulého roku: 147.500).

ŠKODA pokračuje v modelové ofenzívě novým modelem Octavia Combi

„Začátek roku 2013 je pro značku ŠKODA ve znamení nové generace modelu ŠKODA Octavia. V našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi se v současnosti rozjíždí výroba tohoto modelu, současně je uváděn na evropské trhy. ŠKODA Octavia Combi měla svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Jsme optimističtí, očekáváme, že s naší modelovou ofenzívou bude pozitivní vývoj značky pokračovat i v tomto roce.“ Situaci v odbytu ovlivnily některé slábnoucí evropské trhy, jejichž vlivu se ani ŠKODA zcela nevyhnula. Očekávání automobilky ohledně celoročních výsledků jsou ale veskrze pozitivní. „Jakmile plně naběhne výroba a prodej modelu Octavia a všech jeho variant, uvidíme odpovídající pozitivní efekty,“ říká Vahland.

Úspěšný náběh výroby nové generace modelu Octavia

V roce 2013 představí ŠKODA celkem osm nových modelů nebo modelových variant. Dosavadní ohlasy médií i zákazníků na model ŠKODA Octavia jsou velice pozitivní. Od května bude postupně uváděna na trhy také ŠKODA Octavia Combi. Samotná Octavia Combi byla v roce 2012 třetím nejprodávanějším modelem značky ŠKODA se 124.500 dodanými vozy, po limuzíně Octavia a hatchbacku Fabia. V roce 2012 bylo celkem prodáno více než 409.600 vozů ŠKODA Octavia.

Prodej v Evropě

V západní Evropě dodala ŠKODA v únoru zákazníkům více než 25.500 vozů (únor 2012: 27.700). V Německu – na druhém největším trhu značky ŠKODA – vzrostly dodávky lehce o 0,2 procenta na více než 9.900 vozů (únor 2012: méně než 9.900), zatímco celkový trh silně klesal. Tržní podíl značky tak v Německu vzrostl na více než 4,9 procent. Pozitivně se v únoru vyvíjely prodeje značky ŠKODA také ve Velké Británii. Zde dodala česká automobilka více než 1.800 vozů, což je o 9,0 procent více než v loňském roce (únor 2012: 1.700). O 79,8 procent se zvýšily prodeje značky ŠKODA v Dánsku, z necelých 700 na více než 1.200 vozů. Ve Švédsku zaznamenala značka nárůst o 10,1 procento z necelých 800 na téměř 900 vozů.

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v únoru 8.700 vozů (únor 2012: 8.900). Přírůstky zaznamenala značka v Bosně, Srbsku a v Kazachstánu. V Rusku ŠKODA zákazníkům dodala 6.300 vozů, o 0,2 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku (únor 2012: 6.300).

Středoevropský trh byl v únoru i nadále slabý. V tomto prostředí dodala ŠKODA zákazníkům zhruba 9.500 vozů (únor 2012: 11.000). V České republice se ŠKODA vyvíjela výrazně lépe než celkový trh. Počet dodávek zákazníkům dosáhnul 4.300 vozů, což představuje tržní podíl 40,5 procent.

Růst na silném čínském trhu pokračuje

Lepší vývoj než celkový trh zaznamenala značka ŠKODA v Číně. Na největším trhu značky ŠKODA vzrostly dodávky zákazníkům na 17.700 vozů. V porovnání se stejným měsícem uplynulého roku (únor 2012: 17.100) to představuje přírůstek o 3,2 procenta.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v únoru 2013 (v kusech, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (27.000; -19,1 %)
ŠKODA Fabia (15.500; -21,6 %)
ŠKODA Superb (8.800; +17,9 %)
ŠKODA Yeti (5.700; -8,4 %)
ŠKODA Roomster (2.400; -18,3 %)
ŠKODA Rapid (4.100; + 103,9 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.700; nový model)