ŠKODA v březnu 2013 dodala zákazníkům na celém světě 83 800 vozů, o dvanáct procent méně než ve stejném měsíci předcházejícího roku (březen 2012: 95 200). Od ledna do března 2013 dodala ŠKODA zákazníkům 220 400 vozů (první čtvrtletí 2012: 242 700), což př

Rok modelové ofenzívy značky ŠKODA

„S ohledem na generační obměnu modelu ŠKODA Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky ŠKODA probíhají úspěšně. „Při výhledu na celý rok proto i přes částečně ztížené podmínky na trhu zůstáváme i nadále v zásadě optimističtí,“ říká Vahland. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4×4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibydou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.

Podíl značky ŠKODA na západoevropském trhu vzrostl

Na celkově klesajícím západoevropském trhu se ŠKODA v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala značka zákazníkům zhruba 38 300 vozů (březen 2012: 41 500; -7,7%), v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů (2012: 98 500; -8,3%). Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 procento. V Německu – na druhém největším trhu značky ŠKODA – posílila značka svou pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 procent na 13 100 vozů (březen 2012: 14 500). Ve Velké Británii vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 21,4 procenta na více než 10.000 vozů (březen 2012: 8 300). V Dánsku vzrostly v březnu dodávky dokonce o 155,4 procenta na více než 1 200 vozů.

Ve východní Evropě prodala značka ŠKODA v březnu více než 10 300 vozů (březen 2012: 11 600; -11,3 %). V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů (leden až březen 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala ŠKODA v březnu svým zákazníkům 7 700 vozů (březen 2012: 8 100; -5,4 %). Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno více než 18 600 vozů (první čtvrtletí 2012: 19 200; -2,9 %).

Ve střední Evropě dosahovala ŠKODA v březnu lepších výsledku než celkově slabý trh. Automobilka zákazníkům dodala 10 400 vozů (březen 2012: 11 500;-9,4 %). Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 procenta (březen 2012: 17,07 %). V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti ŠKODA ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 procenta méně než ve stejném období minulého roku, kdy dodávky činily 32 700 vozů.

V České republice dodala ŠKODA zákazníkům více než 4 600 vozů (březen 2012: 5 300; -12,6 %). Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů (2012: 14 200; -11,5 %), tržní podíl v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta (2012: 32,5 %).

V Číně, největším trhu značky ŠKODA, došlo v březnu k poklesu dodávek zákazníkům o 13,7 procent na 18 400 vozů (březen 2012: 21 300). Od ledna do března dodala ŠKODA čínským zákazníkům zhruba 57 700 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje pokles o 2,5 procent (leden až březen 2012: 59 200).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):

ŠKODA Octavia (30.500; -25,2 %)
ŠKODA Fabia (21.300; -23,8 %)
ŠKODA Superb (9.000; -15,1 %)
ŠKODA Yeti (7.600; -14,7 %)
ŠKODA Roomster (3.300; -15,5 %)
ŠKODA Rapid (6.800; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 5.300; nový model)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému období uplynulého roku):

ŠKODA Octavia (87.500; -20,0 %)
ŠKODA Fabia (52.700; -22,3 %)
ŠKODA Superb (26.300; -4,5 %)
ŠKODA Yeti (18.800; -12,0 %)
ŠKODA Roomster (7.600; -18,7 %)
ŠKODA Rapid (15.000; nový model)
ŠKODA Citigo (Prodej pouze v Evropě: 12.500; nový model)