Škoda Octavia první generace neurazí ani po patnácti letech. A právě Davidovi šlo především o to, mít auto na denní ježdění s dostatečným výkonem.

Vorel a jeho černé TDI

Lidé jeho okolí mu neřeknou jinak, než „Vorel“ a je znám tím, že upřednostňuje auto na normální ježdění. Jednoduše řečeno „Decent“ na hezkých kolech a s výkonným motorem pod kapotou. Prvním jeho autem se stala Škoda Octavia první generace z roku 1999.

Škoda Octavia 1,9 TDI

Jedním z nejprodávanějších vozů jsou Octávky první generace se vznětovým motorem 1,9 TDI. Vorlům motor disponuje odhadovaným výkonem někde okolo 180 koní. K tomuto výkonu dopomohlo přeprogramování řídící jednotky s hybridním turbem a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor je osazen vstřiky Fratelibosio race 520 a byl odstraněn EGR ventil. Dále bylo upraveno výfukové potrubí. To postrádá jak katalizátor, tak i středový díl. Ve finále vše doplňuje nerezový, 5 mm silný plech pod vanou motoru.

Důležitým prvkem každého natuněného auta je podvozek. Vorel na své auto namontoval výškově a tuhostně stavitelný podvozek KW Varianta2 , čímž došlo ke snížení o 8 mm vpředu i vzadu. Dále Octávka dostala kola BBS LM 8,5 x 17 na přední a širší 9,5 x 17 na zadní nápravu. Přední obutí je od firmy Falken 205/40/17 a zadní od Continental 215/45/17.

Karoserie dostala jen decentní úpravy. Přední nárazník z modelu RS a masku potaženou černou matnou folií doplňují xenonová světla opět z modelu RS včetně mračítek. V interiéru vévodí volant z VW Golf R32 s čalouněním a sedačkami z faceliftové verze 2002, na kterých jsou opěrky z dvojkové Octávky. Na přístrojové desce ještě přibyl budík od tlaku turba. O hudbu se stará autorádio Pioneer spojený se zesilovačem Hifonics 4×150 W (RMS), který dodává zesílený zvuk do předních reproduktorů Magnat NewEdge a basové tuby JBL.

Táta kritikem

Jak již bývá zvykem, většinou největším kritikem upravených vozů je některý z rodinných příslušníků. U Vorla to byl jeho otec, a závěrem by poděkoval především svému kamarádovi Honzovi a i dalším, které nebude již jmenovat.

Foto: Jan Moravec