Připravit se na budoucnost: To je hlavní úkol, který stojí před značkou ŠKODA v nové rally sezóně 2014. Při prvním letošním startu čeká na posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm a Sepp Wiegand/Frank Christian velká výzva. Na lotyšské rally (31. ledna – 2. únor

ŠKODA Fabia Super 2000

„První start v sezóně je vždy něco výjimečného a Lotyšsko je navíc pro nás všechny nová zkušenost. Ale těším se samozřejmě moc, že opět usednu za volant Fabia Super 2000. V loňském roce jsme nasbírali spoustu zkušeností a skvělé výsledky v APRC a koncem roku také v ERC. Na to chceme letos navázat,“ říká Lappi. Talentovaný Fin potvrdil své kvality na dvou posledních ERC soutěžích, kde obsadil druhé místo na legendární Rally Sanremo a poté zvítězil ve Švýcarsku.

Esapekka Lappi/Janne Ferm

V ERC budou posádky Lappi/Ferm a Wiegand/Christian čelit nové a vyspělejší konkurenci modelů R 5 ostatních výrobců. Obě posádky vozů ŠKODA se představí na vybraných soutěžích evropského šampionátu – a to v novém designu úspěšného vozu Fabia Super 2000.

Sepp Wiegand/Frank Christian

K dalším velkým rallyovým talentům patří Sepp Wiegand podporovaný týmem ŠKODA Auto Deutschland. Svou premiéru v továrním voze si odbyl loni čtvrtým místem na Barum Rally Zlín. Wiegand se těší na novou výzvu: „ERC je pro nás nové mistrovství, s tratěmi, které z větší části neznáme. Ale to nevadí: Od začátku pojedeme naplno.“ V Lotyšsku je na programu 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 240,56 kilometrů. Centrum soutěže je v přístavním městě Baltského moře Liepāja.

ŠKODA Fabia R5

„Prioritou je v letošním roce vývoj nového soutěžního vozu kategorie R 5: To je naše budoucnost v motorsportu,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek: „I tento rok se však zúčastníme soutěží a to s naší osvědčenou technikou – vozem Fabia Super 2000.“ V loňském roce zvítězila právě s tímto vozem posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler v mistrovství Evropy (ERC). Úspěšné duo startuje tento rok v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) – stejně jako obhájci titulu Gaurav Gill a Glenn Macneall.

Nový soutěžní vůz kategorie R 5 bude vyvíjen v Mladé Boleslavi jako nástupce veleúspěšného vozu Fabia Super 2000 a bude dle regulí FIA vybaven motorem 1,6 turbo. „Vstup do kategorie R 5 je pro značku ŠKODA logickým krokem. Homologaci nového vozu očekáváme v tuto chvíli do poloviny roku 2015,“ říká Hrabánek.